Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
Har fått tag i lite större bromsok nu, min fråga är nu finns det någon vänlig själ här på forumet som bor i närheten av Lund/Malmö regionen som kan vara behjälplig vid bytet? för det behöver ju luftas och jag har ingen jag riktigt litar på vid bytet
Användarvisningsbild
av Perra83
AndreasHo skrev:Har fått tag i lite större bromsok nu, min fråga är nu finns det någon vänlig själ här på forumet som bor i närheten av Lund/Malmö regionen som kan vara behjälplig vid bytet? för det behöver ju luftas och jag har ingen jag riktigt litar på vid bytet
Har du ingen sambo/fru?
Användarvisningsbild
av AndreasHo
okej, hur är proceduren om man nu ska försöka? hålla på bromsen och då öppna nipplen och då fortfarande ha foten nere på pedalen och sen stänga och då släppa upp bromsen och sen på igen eller?
Användarvisningsbild
av StefanN
Pumpa ett par gånger så man har tryck och håll kvar medans man öppnar, sen stänger man innan man släpper bromsen. Och nu är det ju bara oket som behövs luftas så ett par gånger räcker. Sätt på en genomskinlig slang på avluftningen så syns det om man har luft kvar. Glöm inte fylla på behållaren med bromsvätska.
Senast redigerad av 1 StefanN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av AndreasHo
just nu sitter jag och väntar på skivorna och beläggen som är restnoterade :) så inom snar tid bör det sitta på bilen, okej är slipade från all rost och målade så dom är klara iallafal
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil