Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Vad kan detta va för något tro? En S80 med en massa konstiga dekaler på sig, vad ska det va bra för? Ser lite roligt ut tycker jag! :)

Bensinmotor på ca 282 hk
Ägare: Volvo Pv
I trafik 2010-04-14

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tvi :*O/

Gissar på att det är ett sätt att prova färg/dekalers hållbarhet men vet i tusan
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
PMO949 -Volvo (Svart)

Kod T12E (Provbil)
Fordonet får brukas i trafik med de undantag som gäller för exportvagn samt utan krav på besiktning trots att fordonet ändrats. Se särskilt beslut.

Kod T13H.
Årsmodellbeteckningen är åsatt av fordonstillverkaren.

Kod T13Bs.
Koldioxidutsläpp blandad körning beräknad,
CO2 269 g/km.
Uppgiften används endast som grund för uttag av fordonsskatt.

Det stod möjligtvis inte "Test Vehicle" på nederkant av dörrarna? (Med ljusgrå text, samma typsnitt som Volvo i övrigt använder.)
Användarvisningsbild
av TommyP86
För att flytta fokus? Jag bara gissar dock, det finns väldigt få anledningar att harva runt en 5 år gammal s80 som ska pensioneras omgående i provkostym om inte nåt finns undertill.
Användarvisningsbild
av MartinS
simonhalmstad skrev:
Bensinmotor på ca 282 hk
210kw bensin är gamla 285hk T6:an.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Aha den 5 år gamla S80in har varit med på reklamfilmsinspelning idag. Ska tydligen komma en reklamfilm alltså, då kan man ju tycka att de borde ha en faceliftad my14 eller framåt. Någon har lagt upp en bild på det i Volvo Executive cars club / S80 klubben på facebook. :)
av Lövet
Jag som trodde att den gjorde reklam för Fischer skidor...
(Kolla loggan)
Bild

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]