Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
Har en offert på en V70 enl ovan och i Norra Sverige verkar det vara skralt med bensinare till provkörning. Tips på var de har denna kombo som demo mottages tacksamt. Åker på Sverigesemester strax så alla tips mottages. 2. Är det ngn som har liknande offert liggande? Verkar vara svårprutat.
av Droopy
Det borde väl din ÅF kunna ordna, han vet ju vilka som har en sådan som demobil och ska du neröver i landet kan han boka in en provtur åt dig.
Fins ingen här i S-vall iaf.

322 fick jag pris på, det var et T4a summum med något stylingpaket + teknikpaket + Premiumsound. tror jag fick ca 8%, men det är kollegans förtjänst fört han känner säljaren, sedan tillkommer vinterdäck, det hade jag glömt i offferten så det är ju en 10-12k til.
av Lövet
Tänk på att du kan provköra även S60/V60 T3. Kanske utökar urvalet. Samma motor och upplevs identisk upp till 4500rpm.
av dissonans
Lövet skrev:Tänk på att du kan provköra även S60/V60 T3. Kanske utökar urvalet. Samma motor och upplevs identisk upp till 4500rpm.
Really? T4 har 50 nm mer i intervallet 1300-4000 nm. Du tänker kanske på icke-VEA?
av Lövet
Jag tänker nog icke-VEA...
av perhall
Med tanke på hur tyst och mjukt min T4 går jämfört med diesel-VEA så kommer nya T4 VEA bli riktigt bra! Skulle gärna ha en sån istället för min 1,6 l Ford-fyra.../PH
av Urkel
Jag hämtade ut min V60 T4 för en vecka sedan, visserligen manuell. Om jag säger så här, motorn går som en dröm, nya Vea-t4:an är helt sjukt bra, så ni behöver inte oroa er. Den är tillräckligt stark för att tappa körkortet, går jättetyst och är hur smidig som helst. Det jag dock inte kan svara på är hur den är som 6-stegad automat. Har dock svårt att tänka mig att den går något annat än bra.
av perhall
Vea diesel är ju ett enormt lyft jfr med tidigare dieslar. Bättre än BMW 20d och väl i klass med Audi Ultra 190 skulle jag säga. Och redan min gamla T4 går tystare och mjukare än en VEA-diesel så jag kan inte tänka mig annat än att den är jättebra ..

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]