Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av garinge
Tjo, tänkte bara kolla om någon hade en aning...

igår så drog jag och familjen till Sigtuna och väl parkerad osv så märkte jag att hela bilen låstes men inte förardörren,
den förblev olåst med centrallåset, men låste jag med nyckel så var den låst, och den låstes upp med resten av bilen,
provade detta några ggr, smällde lite i dörren för att något kanske hade "hängt" sig typ, men icke den vägrade låsa sig med centrallåset..
väl tillbaka hemmavid så skulle vi handla, och jag låste bilen med centrallåset och vips så var även förrardörren låst...

Udda "självfixarproblem" men ändå... någon som upplevt något liknande eller vet vad det beror på? :)

bilen är en 01'as V70 2.4t :)
Användarvisningsbild
av wissel
händer nog oss alla lite då o då....BLL låser ju bilen efter några minuter så jag brukar noncha detta.
av Mobbe
Händer med min ena bakdörr ca var 20:e gång.
Händer det låser jag upp och låser igen så låses den. Har inte ids felsöka.
av garinge
Skönt jag inte är ensam, men ändå så är det ett udda fel...

Wissel, just det som inte hände, den låste inte bilen, utan resten av dörrarna förblev låsta medans förardörren
var helt öppen... :o
Användarvisningsbild
av greeeken
Vanligt fel på tidiga modeller.
låskistan som är boven.
BLL slår till mellan 30 sek o 1 min. Har varierat på mina bilar!
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Så vitt jag vet så ska det vara så, annars har du inte en riktig Volvo.
(B)
Det finns flera trådar om krånglande låskistor, det enda du behöver ha koll på är att alla dörrar har låsts när du lämnar bilen. Om så inte är fallet så får du göra det manuellt.

Ibland gör min så också, och så poppar lås pinnen upp när jag försöker låsa manuellt, men om man gör det ett par gånger så brukar dörrjäveln till slut ge upp och stilla acceptrea att den ska vara låst.

Trägen vinner. :)

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o