...

Moderator: Moderatorer

Lite nerbantad version av händelsen i går, tyvärr fick jag ingen film när hon körde på mig! :evil:
Polisanmälan är gjord, men det blir väl inget av det som vanligt...

[youtube]sz4Sg26TsPU[/youtube]

Edit: Texten från youtube.

Blev prejad av en 79-årig kvinna i en BMW på motorvägen, tutade en lång stund men hon reflekterade inte över händelsen överhuvudtaget.
Stannade vid nästa avfart och då ser jag att hon kommer efter så jag stoppar henne. Ordväxling utbröt och hon hade ingen som helst förståelse för att jag var upprörd, hon enbart hävdade att jag legat alldeles för nära henne bakom, ja det gjorde jag kanske men var skulle jag bli av eftersom hon prejade mig och jag hade bilar bakom mig.
När hon ville köra ifrån platsen som ställde jag mig dumt nog framför hennes bil för att hon skulle bli kvar på platsen.
Hon tvekade en stund sedan körde hon helt enkelt på mig så jag blev träffad över smalbenen och fick ta stöd på hennes motorhuv för att inte trilla omkull. Jag hade som tur är arbetsbyxor med knäskydd på mig så det blev minimala märken på benen som tur är. Polisanmälan är gjord i dag eftersom dom inte ville ta emot en anmälan i går.
Senast redigerad av 2 Hilmer, redigerad totalt 0 gång.
Hilmer skrev:Lite nerbantad version av händelsen i går, tyvärr fick jag ingen film när hon körde på mig! :evil:
Polisanmälan är gjord, men det blir väl inget av det som vanligt...

[youtube]sz4Sg26TsPU[/youtube]
Fy fan, antar att du har vidvinkel på kameran..? Isåfall måste det ha vart groteskt nära D:
svergie2 skrev: Fy fan, antar att du har vidvinkel på kameran..? Isåfall måste det ha vart groteskt nära D:
Ja det är ju vidvinkel, och ja det ÄR nära att vi stötte ihop, ren tur att jag kunde undvika henne eftersom jag inte kunde bromsa hur hårt som helst då jag hade bilar bakom också.

Steffe3 skrev:Rätt uppenbart att hon gjorde fel där dock, så det har du ju på din sida åtminstone.
Det känns otroligt skönt att få det fångat på film, finns ju inga tvivel om hur det gått till då.
Sen visst! Jag låg för nära efteråt, men jag hade ju bilar bakom mig också att ta hänsyn till.

grillchips skrev:Herrejävlar. Det var nog inte ett enda rätt där (förutom att hon ändå hade tillvalet blinkers).
Det räcker ju inte att enbart blinka, man får ju se sig för också! ;)
Lajning skrev:Nollvisionen kommer för alltid vara en vision om såna här ägghuvuden får vistas i trafiken. Obligatorisk läkarkontroll, teorigenomgång och körprov det år man fyller 75 borde införas snarast.
Bara att hålla med där men jag tycker att 75år låter att vänta för länge, efter 40 borde det vara dags för en koll med både teori och körprov vart femte år, det kan ju inte fortsätta så här att har man en gång tagit körkort så kan man köra hur många år som helst.
Skulle inte ha några invändningar mot en sån lag fast jag är 66år själv, har flera bekanta som tog körkort på -70talet och som inte kört bil på 20år utan dom använder körkortet som leg enbart men bil och mc får dom köra.
Höll för övrigt att bli påbackad på en parkering häromdan, en farbror i 80årsåldern som inte verkade vare sej se, höra eller fatta något tror inte att han märkte mej fast jag tutade och sen stannade, gubbfaen körde lugnt iväg i 20km/h och såg allmänt förvirrad ur.
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 356

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]