NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoT5Stealth
Tjena!

Har ett litet problem med halvljuset på min V50 -04.

Halvljus ur funktion på förarsidan, gick ut och kollade och sant som bilen säger, det fungerar ej.

Lösningen är simpel, vrid på ljusregelaget i kupén från halvljus till positionsljus och sen tillbaka, då hoppar ljuset på förarsidan igång igen :???:

Trycker bara på INFO-knappen då förvinner meddelandet och inga problem efter det, händer oftast vid uppstart.

Vad kan detta bero på, kan det vara nått styrdon eller liknande?
Senast redigerad av 1 VolvoT5Stealth, redigerad totalt 0 gånger.
av timebandit
Provat att byta lampan eller iaf skifta med den andra sidan?
Lampan är väl på väg att permanent dö. Det är min gissning.
Användarvisningsbild
av VolvoT5Stealth
Men att den fungerar felfritt vid vissa uppstarter och att det bara behövs ett twitch på regelaget så hoppar den igång?
av timebandit
Blir sådana symptom när lampan är på G att ge upp. Ibland orkar den drivas igång, ibland inte.
När den inte tänds kan du mäta att du får lite över 12V på kontakten till lampan. Har du det så är det ju troligen lampan.

Förutsatt att det inte är xenon nu då.
av dieselputte
VolvoT5Stealth skrev:Är jag dödsdömd då eller? x)
Byt lampor själv!

Jag köpte från Xenonkungen http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... 6000k.html , har dock för mig att mina var 4500, eller 5000K då de har ett annat artikelnummer (102345) . De har funkat utmärkt i c 2 år nu. 695kr för 2 st lampor är inte mycket att orda om .

Info om hur man byter har du här
Använd även skyddsglasögon då det är mycket högt gastryck i lampan och glassplitter från en tappad lampa kan orsaka ögonskador om oturen är framme.
Användarvisningsbild
av VolvoT5Stealth
dieselputte skrev:
VolvoT5Stealth skrev:Är jag dödsdömd då eller? x)
Byt lampor själv!

Jag köpte från Xenonkungen http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... 6000k.html , har dock för mig att mina var 4500, eller 5000K då de har ett annat artikelnummer (102345) . De har funkat utmärkt i c 2 år nu. 695kr för 2 st lampor är inte mycket att orda om .

Info om hur man byter har du här
Använd även skyddsglasögon då det är mycket högt gastryck i lampan och glassplitter från en tappad lampa kan orsaka ögonskador om oturen är framme.

Tack så mycket :)
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]