- fre 03 jul 2015, 19:45
FAAN HELVETES SKIT!!
På en fredagkväll, dagen innan man ska iväg med husvagnen så upptäcker jag en liten oljefläck där bilen nyss stod.. Kolla och kryper under och upptäcker att det är helt oljigt kring bromsslangshelvete på vänster framdäck!

*Okristliga och snuskiga skällsord*
:evil: :evil: :evil:
Varför ska det alltid tajmas så in i helvete fel?
Nån i Gävle som vill ägna fredag kväll eller lördag förmiddag åt att hjälpa mig byta bromsslang?
:(
Blir kanske att låta Volvo Assistans ta hand om bilhelvete och ta jobbilen.. men då måste vi minska semestern då jag inte kan köra mer än typ 90 mil till med den i år privat utan att åka på förmånsbeskattning. Bah! Skit!
Volvo assistans hade 3 dagars bilhyra, sen måste jag betala själv eller via försäkringsbolaget... men ska dom betala krävs det att skadan är ersättningsbar.. och då är det självrisk på 3500kr.
(En trasig bromsslang lär inte vara ersättningsbar va?
Nån som ser några alternativ?
På en fredagkväll, dagen innan man ska iväg med husvagnen så upptäcker jag en liten oljefläck där bilen nyss stod.. Kolla och kryper under och upptäcker att det är helt oljigt kring bromsslangshelvete på vänster framdäck!

*Okristliga och snuskiga skällsord*
:evil: :evil: :evil:
Varför ska det alltid tajmas så in i helvete fel?
Nån i Gävle som vill ägna fredag kväll eller lördag förmiddag åt att hjälpa mig byta bromsslang?
:(
Blir kanske att låta Volvo Assistans ta hand om bilhelvete och ta jobbilen.. men då måste vi minska semestern då jag inte kan köra mer än typ 90 mil till med den i år privat utan att åka på förmånsbeskattning. Bah! Skit!
Volvo assistans hade 3 dagars bilhyra, sen måste jag betala själv eller via försäkringsbolaget... men ska dom betala krävs det att skadan är ersättningsbar.. och då är det självrisk på 3500kr.
(En trasig bromsslang lär inte vara ersättningsbar va?
Nån som ser några alternativ?
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13