Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Svahn skrev:Skatterabatten är 2000:-/år i tre år. Dock räknar Vägverket av 6000:- på första årets skatt. Är bilen ett år är rabatten förbrukad. Kul resonemang av vägverket.
Haha, är det så det funkar!! Vilka idioter!

Lika dumt som den här nya miljöbilsrabatten då. Föste ägaren får 10kkr i rabatt, även om han så kör sin etanolbil på bensin :lol:

Men hur är det nu med D5 i Volvo. Är det bara -06 som har 185hk de andra 163?
Användarvisningsbild
av greeeken
camaro69 skrev:Var och en gör ju sin bedömning om vad som är seriös säljare.

Personligen skulle jag aldrig ha foto med regnummer synligt i en annons. Den som blir mest lycklig av foto med regnummer i annonsen är "Kalle Knarkare" eller någon av hans tjuvkamrater.

Det blir så mycket enklare för honom och hans jelikar att sitta framför datorn och planera. Är någon intresserad av att köpa min bil så vill jag också kunna göra en bedömning av den presumtive köparen.

Jag släpper inte mina uppgifter och bilnyckel till vilken testpilot som helst.
Det är tyvärr alltför många som blivit duktigt blåsta av s k "köpare".

Om jag i detta fall betraktas som oseriös säljare, p g a försiktighet, så skiter jag högaktningfullt i det.

:D
Du kanske har rätt men kanske inte.
Jag kan sitta o planera om jag vill sno din bil iallafall.
Jag ringer upp pratar med dig får reggnummer iallfall, kommer o snor din bil eller vad man nu vill, lycka till sen att hitta mig.
Det är ju precis samma sak för dom som vill ha reggnummer för att kolal upp bilen o så.

Tycker man att man känner sig säker med att inte lämna ut reggnummer så gör man inte det o så tvärtom så klart.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Svahn skrev:Skatterabatten är 2000:-/år i tre år. Dock räknar Vägverket av 6000:- på första årets skatt. Är bilen ett år är rabatten förbrukad. Kul resonemang av vägverket.

Hhm, j-a hycklare till politiker som tjafsar om miljön.....men när det kommer till att uppmuntra Svensson att köra miljöbil så gör de nada. Diesel med partikelfilter är ett utomordentligt bra alternativ men för den som inte kör en j-a massa per år så är ca 7000kr i skatt bra saftigt. Nya dieslar skulle visst kunna vara ett bra val även för de som kör en normal mängd mil per år OM fordons skatten OCH diesel skatten sänktes. Det ironiska är att det förmodligen inte kommer att hända vare sig det är röda eller blåa vid makten. (Sorry för att det blev lite galla över våra poiltiker :wink: ).
av Marbas
V70BiFuel03 skrev:

Hhm, j-a hycklare till politiker som tjafsar om miljön.....men när det kommer till att uppmuntra Svensson att köra miljöbil så gör de nada. Diesel med partikelfilter är ett utomordentligt bra alternativ men för den som inte kör en j-a massa per år så är ca 7000kr i skatt bra saftigt. Nya dieslar skulle visst kunna vara ett bra val även för de som kör en normal mängd mil per år OM fordons skatten OCH diesel skatten sänktes. Det ironiska är att det förmodligen inte kommer att hända vare sig det är röda eller blåa vid makten. (Sorry för att det blev lite galla över våra poiltiker :wink: ).
Håller med! Det är bara i Sverige det säljs så få dieslar. I övriga världen (nästan i alla fall) säljs det betydligt fler.

Nej, bättre ekonomi för dieselbilsägarna!!!
av Hemgårn
Tips: Du handlar inte varor för 100tusentals kronor på Blocket.se. Det är enkelt. Visst, är du bilmek och har tillgång till gratis service: Köp av Kalle Krängare på Blocket.se - annars tycker jag att det är bäst (av många dåliga alternativ ;) ) att ha en säljare på auktoriserad återförsäljare att göra med.

Vill du köpa något på blocket.se kan det väl istället vara något som inte kostar så mycket?! ;) En beg. mobil, eller kanske ett mobilsystem till den bil du nyss hämtat ut från auktoriserad Volovolovo i Bilköping? =)

Lycka till!

Och ja, tryckfelsnisse har varit framme. Det finns INGEN turbo i min pärla. *snyft*
av nj22ah
Alltså jag måste instämma med Camaro...

1. Jag ger aldrig ut regnr...
2. Har hemligt nummer överallt så även om jag skriver det i annonsen så vet ingen att det är jag.

3. Om någon betraktar mig som "misstänksam" pga en fööör bra annons, bara för att han läst för många listor a la "akta dig för oseriösa säljare", då får man ju skylla sig själv att man inte hittar en bra bil.

En kille ringde mig ang min bil o fråga nästan direkt om regnr....
då svarade jag "du får gärna reg numret, men först när det blir tal om seriöst intresse"...

men sån e ju jag...
av Daddan
Mitt intresse blir inte sriöst innan jag fått reda på regnummret...

Att någon frågar via telefon gör att man kan höra vad det är för någon man pratar med ganska bra.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]