Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
Marbas skrev:
Loner skrev:
#27 skrev: Tack för att du uppskattar när man har en månadslön på 17800 med x antalår i yrket...
Inte alla som förstår att massa pengar försvinner i administration, lokaler, verktyg, utbildning osv...

/L
Far att inte tala om skatter och andra statliga avgifter.... (nu blev det helt plötsligt en politisk diskussion...)
håller denna tråd fortfarande på :D kan du inte låsa den loner..
av T5R
Dags igen va nere på volvo i dag med min S60 T5 för att få service lampan släkt. (bokade tid i förra veckan)

De tog 2 minuter för den unge mekanikern att få min service lampa att slockna till ett nätt pris av 567Kr!!!
Det blir ett timpris på 17010 KR!! Och ni säger att volvo inte är dyra! Usch!
av ljungström
Bokade in min ena 240 för byte av kamrem, remspännare och drivremmar till generator och servopump. Kostnad 1500 kr på Rejmes i Linköping. (Kampanj med 20% rabatt på service och reparation på 240/740/850/940 om man bokade i går upp en "VIP-kväll". Även utan rabatten så är det ju billigt.)
Användarvisningsbild
av CarMan
T5R skrev:Dags igen va nere på volvo i dag med min S60 T5 för att få service lampan släkt. (bokade tid i förra veckan)

De tog 2 minuter för den unge mekanikern att få min service lampa att slockna till ett nätt pris av 567Kr!!!
hur fan kan man vara så dum att mman klagar på nått man i förtid fått reda på vad det kostar?
du kunde ju redan innan välja att inte göra detta!

När det gäller tiden så är den ointresan!!!
du vill ha en sak åtgärdad & får ett pris, då väljer man om man vill ha det gjort eller ej.

du har ju fått det du ville! det känns inte annorlunda att köra bilen om det så hade tagit en vecka att släcka lampan mot om det tog en minut.

Vist går det snabbt att släcka lampan, men allt är inte ren tid du betalar för, killen ska ju utbildas, han ska ha arbetskläder, lokal, admenistrativ personel, licenser, specialvektyg, goodwill reprationer, lånebilar.
Listan kan göras lång. alla är med o drar ett strå till stacken

----------------------------------

Volvo har inte timdebitering, dom kör med fasta priser! fördelanra är många, bland annat så vet du redan innan vad det kostar & kan då välja om du vill ha det gjort eller ej!
av Frigge
T5R skrev:Dags igen va nere på volvo i dag med min S60 T5 för att få service lampan släkt. (bokade tid i förra veckan)

Så är det när man inte gör den fullständiga Servicen, i den ingår det att släcka lampan :wink: .

O precis som Carman säger, varför klaga när valet var ditt ?
av T5R
Ja du CARMAN Hur fan kan man va så jävla dum?
Skriver man så?

Du kanske vet allt här i världen! Då vet du mer än mej, då jag INTE fick reda på vad de kostade INNAN jag lämmnade in bilen.

Det handlar inte om att de tar en vecka eller 2 minuter att göra jobbet.

Tur att du är så jävla bror duktig, om du vill så kan jag sätta över några tusenlappar till dej så har du lite arvode för att du sitter här och klankar ner på för dej heltokända människor som inte kan eller har möjlighet att laga sin bil själv och på så vis är tvungen att lämmna den till en auktoriserad verkstad som i MIINA ÖGON OCH MED MIN EKONOMISKA SYN tar ut ett överpris för det jobb de utför!½

Hoppas du går hem nöjd från ditt jobb (antar att du jobbar som mekaniker på någon Volvo verkstad, f´låt återförsäljares verkstad.) när du fått skinnat en vanlig hederlig svennson på dess pengar för att få en lampjävel släkt.

Hoppas du en dag själv behöver hjälp av någon form och får då betala utav helvete så att de kanske svider i herrns plånbok!
Nä innan du sätter dej och skriver " hur kan man vara så dum" etc....TÄNK efter både en och två ggr.....
Alla kan inte allt som du kan och har inte obegränsat med pengar som du verkar ha....

O.S
Användarvisningsbild
av MartinS
CarMan skrev:

hur fan kan man vara så dum att mman klagar på nått man i förtid fått reda på vad det kostar?
Alltså ursäkta mig, men får man köpa något som man tycker är dyrt, och trots att man köper det fortfarande tycka att det är dyrt?

/Martin
Användarvisningsbild
av CarMan
MartinS skrev:
CarMan skrev:

Alltså ursäkta mig, men får man köpa något som man tycker är dyrt, och trots att man köper det fortfarande tycka att det är dyrt?

/Martin
JAg personligen brukar alltid tänka igenm mina köp & om jag tycker det är väet pengarna så köper jag det. det kan röra sig om mycke pengar, men trots allt måste men på någe vis tycka att det är väet pengarna, annars köper jag det inte.

sen måsta man se till företagets verksam het m.m.
om du gör en felsökning & sen reparerar bilen till en hög kostnad, så får man ofta ett mycket bra pris på felsökningen, inte ovanligt att det kan bli helt gratis.
men om du gör en felsökning & tnäker reparera bilen sjlv, alternativt på annan verksta. då får du självklart betala hela felsökningen.

samma sak gäller ju vid en service, är du trogen kund & servar jämt, så kan ju företaget bjuda på nått då o då, men om du görr alla reprationer på annan verksta & vänder dig till företaget, för en tjänst (typ släcka service lampan) som inte en annan verksta klara, så får du självklart betala listpris på tjänsten.
av klabban
En hundring till kaffekassan är väl max vad det borde kosta att nolla serviceindikatorn. Verkstäderna gör allt dom kan för att behålla alla sina små kassakor.
Användarvisningsbild
av dave
Kollade på nätet hur man nollade, det var ju busenkelt... O fint av dem att inte göra det gratis, det gör ju att man blir vänligt inställd iallfall!

Sen skit i Carman o hans Batmaninlägg, inget o läsa. Klart det vart dyrt o hade man inte kollat priset i förväg, vilket inte många försynta människor inte gör så får man en smärre chock. Jag hade personligen inte betalat. Sagt att han fått 100 kr för besväret. Ville han inte ta det, då kan han ta o återställa servicemeddelandet o sen göra det någon annanstans.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?