NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag är ny både här och som Volvoägare och har köpt mig en fin V50 t5 awd begagnad.
Upplever att bilen liksom tappar ork när jag trampar fullt. Ungefär som att den laddar på från början sen blir det som att den inte får nog med soppa o effekten liksom tonar bort. Tänkte byta bränsletrycksregulator och se om det löser problemet? Borde jag köpa en original eller går det bra med air005 från h2mracing? http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... o7ghqohi07
Väldigt tacksam för svar och hjälp med hur jag kan lösa det här på bästa sett.

Mvh
Okej tack så mycket för hjälpen! Tror jag ska kolla slangen sen eventuellt beställa en magnetventil från autotech om jag inte är nöjd. Bilen är polestaroptimerad på bilbolaget och inte bsr trimmad eller nått sånt. Men angående BTRen, varför ska jag inte byta till en sånn kan det hända något speciellt eller passar den inte? Är inte det ett bra steg om jag i framtiden vill få ut mer effekt ur bilen?
Eller behöver man inte byta BTR då?

Mvh
En 2006a kan inte bli polestaroptimerad som sagt så säljaren har antingen ljugit eller varit felinformerad av tidigare säljare som ville mörka att han inte optimerat med från Volvos sida godkänt program. Annars kolla de som tidigare skrivits och hjälper inte det testa en annan programvara. Utan att på något vis vara involverad i Autotech så skulle jag starkt rekommendera deras programvara. Fungerar verkligen jättebra i min 2006a.
Anledningen att jag skriver att du ska testa en annan programvara är att min betedde sig illa med smoab:s programvara och gick mycket jämnare och med mer bett bara genom att byta till Autotech. Då kör jag både 98/multifuel samt E85 program beroende på humör och årstid. Har även upplevt liknande med en S60 2.5T som gick halvtaskigt med BSRs programvara.

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]