Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Usch, känns som att 99.5% av alla USA-importer i Sverige är smällda.

Han som säljer C70in vet exakt vad bilen har varit med om, det är jag säker på. Annars säljer man inte bilen 1 månad efter den är reggad i Sverige. XC90in kan vara annorlunda, båda ägarna har haft bilen en längre tid.
Användarvisningsbild
av Perra83
Men alla krockade bilar är inte vrak. Även svenska bilskadefirmor rätar ut tuffsiga fordon.
av Lövet
Sant. Problemet är att man inte vet vem som fixat och med vilka metoder. Auktoriseringssystemet i Litauen är lite sisådär :wink:
av fdkelf
Perra83 skrev:Men alla krockade bilar är inte vrak. Även svenska bilskadefirmor rätar ut tuffsiga fordon.
Har bilen har klassats som "total loss" får den inte tas i trafik igen. Det är förbjudet i hela EU förutom Litauen.

En svensk bilskadefirma rätar inte ut en bil som klassats som skrot och säljer den vidare.
av Lövet
Ville testa min tes och googlade första bästa USA-import Volvo jag hittade.

Surprise! Krockad.

DMP 492
http://www.blocket.se/vi/61268974.htm?ca=11
Bild

Bild
http://wellvin.com/YV4CM982671386923-VIN-archive
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja tittade på en V60 T5 VEA -15 60mil på mätaren. Den va från USA, helt fullknölad med utrustning, svart 19" hjul sportpaket mm. Lätt smälld, båda knallpåsarna hade löst ut. Ett liten inbuktning i tvärgående krockbalken fram. Balken sitter typ med fyra rejäla bultar. Den skulle lagas med delar från skroten med likvärdiga mil. Den skulle ha 4års nybilsgaranti som dom har där borta.

Den är så när nyskick man kan komma. Men varför lagades den inte i USA utan såldes hit till en seriös firma?
av Lövet
Och när du väl fått in airbag och instrumentbräda för 30 tusen spänn eller vad det kommer kosta så är bilen lika lättsåld som isglass i Antarktis. Den person som köper den bilen för 250 tusen lär göra årets sämsta affär...
av Malmstroem
Såvida personen i fråga inte är på väg att flytta till England. :wink:

Jag har sålt en högerstyrd 940 turbo för ca 10 år sedan. Den fick jag ca. 8000:- för, vilket var betydligt mindre än vad en vänsterstyrd kostade. Själv skulle jag aldrig vilja ha en bil där ratten sitter på "fel" sida.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 34

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]