Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
jag har inte köpt bilen utan det är en lånad pressbil.
nyss såg jag en D5 med classic-emblem uttagen 13 dar efter "min". det var nog en my16
den har nyckellöst system och elbaklucka. Båda rätt onödiga och fattar inte varför jag köptedet till Audin. den har dock riktig keyless och det är bra..
Per
av Noodles
para skrev:En 2016 är 834 kr/år billigare i skatt, 3293 kr mot 4127 kr. (xc70 d4 awd aut). Den ska också dra ca 10% mindre enligt spec.
Småpengar i det stora hela men du blir ju blåst om det står 2016 i papperen
Känns som att din saknar s/s också eller?
Keyless och elbaklucka är också standard på 2016 men det kanske du har i nått paket istället?
Keyless måste väl vara nåt av det bästa sedan skivat bröd och robotklippare?! :-)-)
Alla är vi olika. Elbakluckan är i alla fall något jag tycker är bra.

Nu under sommaren spelar det inte så stor roll, men under vintern när man slipper bli kladdig om händerna varje gång luckan ska öppnas eller stängas -- det är i alla fall något jag uppskattar.
av perhall
XC70:n har bara nyckelfri dörröppning, Audin keyless start. Det är ju mer meningsfullt.
Fast för mig är såna grejer långt mindre viktiga än en härlig drivlina, körglädje och komfort.
XC:n är ju mycket bekväm men törstig. 7,9 idag, 15 mil runt på Gotland (blandat att följa rytmen och att köra lite snabbt).
T4:an hade dragit mindre (runt 6,5-7), Audin kanske 6-6,5...
PH
Användarvisningsbild
av EjS
VolvoB20 skrev:
perhall skrev: Mycket törstig. Jag har inte varit under 1,2 än (kör aktivt men ändå), i stan drar den kring 1.5.
Holy crap, Du ligger på 2X min förbrukning. Då har jag ändå D5 och gasar rätt bra, Det måste vara automaten som är skillnaden då för jag åker manuell.

PS, min första tank från 0 mil på mätaren då jag hämtade ut D5an landade på 0.58 för då körde jag rätt lungt.
D5 AWD XC70 går på runt 1L vid väldigt aktivt körning. Min snittar 0,9 vid motorvägskörning i +160
Kmh.
av Jojje62
perhall skrev:XC70:n har bara nyckelfri dörröppning, Audin keyless start. Det är ju mer meningsfullt.
Fast för mig är såna grejer långt mindre viktiga än en härlig drivlina, körglädje och komfort.
XC:n är ju mycket bekväm men törstig. 7,9 idag, 15 mil runt på Gotland (blandat att följa rytmen och att köra lite snabbt).
T4:an hade dragit mindre (runt 6,5-7), Audin kanske 6-6,5...
PH
På den jag provkörde var det keyless start :mrgreen:
av para
perhall skrev:XC70:n har bara nyckelfri dörröppning, Audin keyless start. Det är ju mer meningsfullt.
Verkar inte vara många rätt med den bilen, tur du inte köpte den.
Är det Keyless på XC70´n gäller det såklart både dörrar och start, annars är nått fel.
Användarvisningsbild
av leiwi
para skrev:M+S är inte vinterdäck, då ska det vara en snöflinga med också. S betyder sand här, inte snow.
"Terrängdäck" alltså.

Skojar du ? Om S betyder sand vad betyder då M ????? Nej du!!!!!! :D :D
leiwi skrev:
para skrev:M+S är inte vinterdäck, då ska det vara en snöflinga med också. S betyder sand här, inte snow.
"Terrängdäck" alltså.

Skojar du ? Om S betyder sand vad betyder då M ????? Nej du!!!!!! :D :D
Enligt en säljare som jag har pratat med är det modd + sand i det här fallet. Däcken är iaf inte godkända som vinterdäck. Saknar också märkning för detta.
av Novis01
FBKEeyore skrev: Enligt en säljare som jag har pratat med är det modd + sand i det här fallet. Däcken är iaf inte godkända som vinterdäck. Saknar också märkning för detta.
M i detta fallet står väl för engelska Mud dvs. lera/gyttja??
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19

Det var just att dom höjt bensindrivna bilar[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa