Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sprayblob
Hej på er igen...
tänkte jag skulle uppdatera denna tråd med info om hur allt gick för mig...

Jag hade in bilen hos Bilia och fick prata med självaste teknikern som skulle ordna mitt fel med dörren....
Jag beskrev det symptom jag hade...och jag sa att jag var till fullo klar med att det var DDM:en som strulade.
Och teknikern var helt å hållet på min melodi....DDM:en var felaktig.

Den byttes ut och jag fick en liten nätt faktura på 4900:-

ca 500:- undersökning mm
ca 1100:- för jobb
ca 3000:- för ny DDM
ca 400:- mjukvara o laddning av denna

Men jag är fan nöjd....även om det upplevs sjukt mkt pengar så ...vafan skall jag göra...?
Kommer iaf in i bilen utan att leka Houdini varje gång jag skall iväg med den...
Fick som souvenir behålla den gamla DDM:en....dissikerade den igår och det är "nån" smidig som verkligen förskt laga den..heeh...med 5 dl elektronikspray....*som om det skulle hjälpa*
nåjha... nöjd är jag iaf...
av JK24T
sprayblob;

Ta isär den och lägg upp lite bilder, finns kanske ett sätt att laga istället för att punga ut med 4400:-

- Johan
av NCR
"Leka Houdini"..

Bra skrivet... :lol:
Användarvisningsbild
av Killer
Jag tog bort pdm'en och tänkte kolla om jag kunde se nått konstigt när den inte funkade, men det är ju bara som ett kretskort. ser ut som när man pillar isär fjärkontrollen och tror att man kan fixa den....bara å sätta tilbaka och åka till volvo och få den bytt. Om man inte är riktigt haj på elprylar.
Användarvisningsbild
av sprayblob
....skall ordna bilder på den.
Promise...

Den såg som tidigare talare ut som elektronisk apparatur brukar se ut...
lackade kretsar..nåt relä här....lite ytmonteradesaker...en del var slipade tror jag till och med...*ler* allt för att en "vanlig dödlig" inte skall kunna byta ut dem själv naturligtvis...*ler*

Jag lovar ordna fram bilder på denna när jag får tid... kul att se på för en true nörd..
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]