- tor 02 jul 2015, 11:40
Dessutom ser ju föraren av bilen noll av motorcyklistens ögon, t.o.m spegelvisir är ju lagliga, de skulle de ju knapast vara om det var lag på ögonkontakt mellan olika trafikanter....
Att tonade framrutor på bilen är förbjuda är väl för att det blir farligt att köra med när det är mörkt ute. Toning o speglar är godkända på MC för där kan du fälla upp dem när det blir mörkt. Lite svårt med vindrutan.
oldtimersmc skrev:Man måste förstå varför det inte är tillåtet, det har ju inte med att nöja en besiktningsman utan om att vi skall på ett enkelt sätt kunna förstå varandra i trafiken. Att man skall kunna avläsa vilken avsikt övriga bilister har, har han sett mig, funderar han på att svänga, sitter idioten och SMS:ar eller har han somnat till en stund mmÖnskar det var så. Men när jag kör MC kan jag lugnt säga att man ser inte mycket av förarna i fordonen runt omkring sig, om det nu inte är extremt korta avstånd o låga hastigheter, typ 30 km utanför skola.
Dessutom ser ju föraren av bilen noll av motorcyklistens ögon, t.o.m spegelvisir är ju lagliga, de skulle de ju knapast vara om det var lag på ögonkontakt mellan olika trafikanter....
Att tonade framrutor på bilen är förbjuda är väl för att det blir farligt att köra med när det är mörkt ute. Toning o speglar är godkända på MC för där kan du fälla upp dem när det blir mörkt. Lite svårt med vindrutan.

Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.