Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Perra83 skrev:Köper man billigt så köper man dyrt.
I det här fallet så vet jag inte om jag tycket det är billigt men det är väl också anledningen till att jag inte handlar på Biltema just pga av deras höga priser, Några exempel för S60/V70.

Biltema tar 800kr för sin länkarm och en OEM Lemförder länkarm kostar 900kr dvs 100kr skillnad.
Biltema tar 200kr för en Spindelled när en OEM Lemförder spindelled kostar 230kr
Biltema tar 200kr för en styrled när en OEM Lemförder styrled också kostar 200kr.
Användarvisningsbild
av Perra83
Är det så att länkarmen kanske håller ett år. En ny för 800kr är inga jättepengar. Lägg till en ny hjulinställning plus ev. nya däck då dom gamla kanske är snedslitna.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Jag har nu bytt länkarmen och den passsa perfekt. Lite svårt att byta när jag inte gjort detta innan men resultatet blev bra.
av alfabet
Hej!
Jag har köpt biltemas grejer till alla mina bilar som jag har haft. Bromsskivor bromsbelägg hjullager länkarmar mm. Jag har ALDRIG haft
några problem med delarna från biltema. Tyvärr så lever det gamla kvar om biltema fortfarande. Är absolut inget fel på biltemas saker.
av Arne
Det är bara så att kvaliten varierar på Biltema grejorna, allt är inte svart eller vitt. Har man tur kan man få hyfsade grejor, har man otur så får man skit. Däremot är handbromsbackarna från Biltema alltid skit.
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]

Fönsterhiss

Hej, jag fick precis samma problem på b&arin[…]