...

Moderator: Moderatorer

Ja det har jag alltid gjort också och även resonerat lika när jag själv ska köra ut från den parkeringen.
Samtidigt behöver det ju inte betyda att det är rätt, här i Annedal (som du ju är bekant med) utövar jag i princip aldrig högerregeln när jag kör på Dartanjangs gata/Annedalsvägen/Tappvägen. Varför inte? För att det flyter bättre och 9/10 resonerar som jag. Trots det vill jag minnas att det faktiskt ÄR högerregel i hela området.
Spelar ju mindre roll om skylt finns eller ej, det är utfartsregeln där utfart från parkerningsplats, man ser p-skylten precis till vänster om "pittasnurran". Hehe ja du hade ju kunnat få bilen fixad där, risken finns ju att du skadat dig dock så det är ju knappast värt det. :wink:
Hur är det nu, vad gäller för att man ska kunna använda filmen från dashcam som bevis?

Jag blev trängd på motorvägen när jag låg på omkörning, kvinnan som jag körde om bytte plötsligt fil och jag var riktigt nära att bli klämd mellan hennes bil och mitträcket. Jag hängde mig på tutan utan någon större notis, men sen kastade hon sig in framför en husbil och bromsade ner, så då passerade jag henne och denna gång gick det bra!
Eftersom jag inte var helt på det klara med om vi faktiskt stötte emot varandra eller ej så körde jag av och stannade första avfarten, där kom också denna kvinna så jag stoppade henne vid kanten.
Hon hade inte en susning om att hon trängt oss, hon menade på att det var jag som gjort fel som låg så nära henne baktill, ja vart skulle jag ta vägen liksom!??
Ordväxling utbröt och hon lämnade platsen efter att ha kört på mig över smalbenen...

Jag kunde tydligen inte göra en anmälan idag, fick bli i morgon på kontorstid, vart är världen på väg egentligen...
Men va faan... Hur tänker vissa.. Och hur kan man missa en situation som verkar rätt uppenbar?! I allafall på fin beskrivning.
Bevismässigt så är det fritt fram att använda alla bevis man har tillgängliga. Vi har fri bevisföring i Sverige.
Jag tycker också det är mycket märkligt att man inte kan få polishjälp vid en smitningsolycka även om det är helg!
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 356

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]