Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cellen85
Wibbe1974 skrev:Jaha, nu vill visst inte "Min Volvo" inte vara med alls längre... :shock:

Är det någon annan som får sin leveransstatus visad?
Säkert massor av sommarjobbare nu som ställer till en massa problem så att bilen måste fram och tillbaka i produktionen :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av spaceuser
Wibbe1974 skrev:Jaha, nu vill visst inte "Min Volvo" inte vara med alls längre... :shock:

Är det någon annan som får sin leveransstatus visad?
Jag får precis samma resultat. Jag tolkade det som att min bil nu är på väg, vilket den enligt åf skulle den här veckan.

Uppdaterat (25/6):
Det var som jag trodde, och förmodligen därför ingen status kunde visas.
Idag på eftermiddagen så kom äntligen min beställda bil till åf :lol:
Användarvisningsbild
av spaceuser
Såååå... då var det äntligen ett datum bokat för att hämta nya bilen. På torsdag (2/7) så får jag hämta min sedan i mitten av april beställda XC60 D4 AWD Summum BE MY16. Ska bli riktigt roligt!

Mer exakt för den som undrar... Beställd vecka 16 och leverans vecka 27. Vill minnas att väntan var ungefär densamma när jag för två år sedan köpte nuvarande V40 D4 R-Design MY13.
av ef98dpa
2 veckor(!) tog det för Volvo att få bilen till min handlare, nu behöver de en dag på sig för montering och en dag extra då de inte var säker på att plåtarna(eller nåt) skulle hinna bli klar, så på torsdag får jag hämta! På dagen 7 veckor efter att Volvo registrerat ordern och i princip så tidigt som jag bara vågat hoppas på(ett tag trodde jag aug-sep).

Bra kämpat Volvo! även om det varit en svettigt väntan...
av Wibbe1974
Då fick jag meddelandet att bilen står hos återförsäljaren! :D
Får hämta den på onsdag...
7,5 veckor från beställning till leverans.
Typiskt att vi är på familjesemester 50 mil hemifrån nästa vecka bara. Kan ju säga att jag och frugan ger delade meningar om att jag sticker hem och hämtar bilen.... 8)
Användarvisningsbild
av spaceuser
Wibbe1974 skrev:Då fick jag meddelandet att bilen står hos återförsäljaren! :D
Typiskt att vi är på familjesemester 50 mil hemifrån nästa vecka bara. Kan ju säga att jag och frugan ger delade meningar om att jag sticker hem och hämtar bilen.... 8)
Intressant! Jag ska hämta min, en likadan, i morgon, och vi verkar bo på samma ort :)
av Wibbe1974
spaceuser skrev:
Intressant! Jag ska hämta min, en likadan, i morgon, och vi verkar bo på samma ort :)
Ok, nice!
Fast man får inte åka på Powermeet i ny Volvo vet du... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av spaceuser
Wibbe1974 skrev:
spaceuser skrev:
Ok, nice!
Fast man får inte åka på Powermeet i ny Volvo vet du... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Aktar mig väldigt noga för det. Det räcker att jag måste passera eländet :lol:
av Wibbe1974
spaceuser skrev:Såååå... då var det äntligen ett datum bokat för att hämta nya bilen. På torsdag (2/7) så får jag hämta min sedan i mitten av april beställda XC60 D4 AWD Summum BE MY16. Ska bli riktigt roligt!

Mer exakt för den som undrar... Beställd vecka 16 och leverans vecka 27. Vill minnas att väntan var ungefär densamma när jag för två år sedan köpte nuvarande V40 D4 R-Design MY13.
Det är torsdagen den 2/7! Vart är bilderna? :-)))))
Användarvisningsbild
av spaceuser
Wibbe1974 skrev:
spaceuser skrev:Såååå... då var det äntligen ett datum bokat för att hämta nya bilen. På torsdag (2/7) så får jag hämta min sedan i mitten av april beställda XC60 D4 AWD Summum BE MY16. Ska bli riktigt roligt!

Det är torsdagen den 2/7! Vart är bilderna? :-)))))
Tyvärr så har jag jobbat både före och efter hämtning av "skönheten". Har en bild fn. Mer kommer :D.
Bilagor
DSC_0362xx.jpg
DSC_0362xx.jpg (928.69 KiB) Visad 322 gånger
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 203
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]