Moderator: Moderatorer

Konstaterat att i och med AC-strulet så får Betty Blue stå hemma och skämmas nästa vecka då vi ska iväg på 11 dagars roadtrip i södra Sverige. Med tanke på värmen som sägs komma så är nog en AC bra att ha. Det tar emot rejält men svärmors Citroën Cactus får bli packåsna. Automat och förbannat låg förbrukning är ju förstås trevligt i denna situation...
grillchips skrev:Konstaterat att i och med AC-strulet så får Betty Blue stå hemma och skämmas nästa vecka då vi ska iväg på 11 dagars roadtrip i södra Sverige. Med tanke på värmen som sägs komma så är nog en AC bra att ha. Det tar emot rejält men svärmors Citroën Cactus får bli packåsna. Automat och förbannat låg förbrukning är ju förstås trevligt i denna situation...
Glöm ej att ha koll på drl! :)
svergie2: Det lovar jag dig! ;) Kanske får ta och prova autoparkeringen också, svärmor har såhär 6 månader in i ägandet fortfarande inte vågat prova.
Usch, jag HATAR den bilen på alla sätt och vis. Topp 5 på fulaste bilen någonsin. Men vi lär lägga minst 200 mil så jag får svälja stoltheten och välja komfort framför snygghet här. Hade jag kunnat ta svärfars bil hade jag inte tvekat en sekund (V70II T6 AWD).
xerent: ELLER HUR! men visst, V70n sväljer nog fullstora tavlor bättre än Cactusen och det är ju därför vi ska iväg så, bara gilla läget... :(

Allinug: Haha för all del! Ser du någon i en vit Cactus med rånarluva på, tuta!
grillchips skrev:svergie2: Det lovar jag dig! ;) Kanske får ta och prova autoparkeringen också, svärmor har såhär 6 månader in i ägandet fortfarande inte vågat prova.
Usch, jag HATAR den bilen på alla sätt och vis. Topp 5 på fulaste bilen någonsin. Men vi lär lägga minst 200 mil så jag får svälja stoltheten och välja komfort framför snygghet här. Hade jag kunnat ta svärfars bil hade jag inte tvekat en sekund (V70II T6 AWD).
Bra :p Har precis legat bakom en svart Hyundai i30 kombi på asfalterad 70-väg utan gatulampor. Självklart körde han på DRL, så bakljus var inte tända. Hade det inte vart för dom små reflexerna i kofångaren hade han vart totalt osynlig.

Blinkade med halvljuset i omgångar tills han fick på ljuset ca två kilometer senare. Under tiden var det ett disco, bakljus på, bakljus av, halvljus på fast bakljus av osv....

Åkerkom med hur parkeringen funkade :D V70 är väl bekvämare än cactus? :p
Nu har jag kostat på min "nya" bil en lackbehandling.
Jag hittade en lapp tillsammans med instruktionsboken där det framgick att bilen var lackbehandlad förra vintern och att lackskyddet skall förnyas var 18:e månad för att garantin skall gälla.
Nästan 4000:- fattigare har jag nu en väldigt blank bil, förhoppningsvis lättare att hålla ren.
Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.
Praetorian skrev:Jag har köpt min första Volvo och premiärkört 67 mil Piteå - Älvdalen. Efter 30 mil inser jag att bilen saknar sätesvärme, det enda min fru bryr sig om och kommer bli ledsen för... Jag bara förutsatte att alla bilar har det.
Har du köpt importbil? Alla svensksålda Volvo har sätesvärmare :)
  • 1
  • 378
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 1912

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]