...

Moderator: Moderatorer

Mobilen på instrumentpanelen är för sådana snåla förare som mig som använder mobilens GPS på nya orter. :-)

När någon inte tänkt till på sin arbetsplats och förare inte förstår vägledningen hamnar bilarna fel. Här fattades det tydlig skyltning att man skulle svänga av här om man skulle lämna vägen, t.ex. påbudstavlor och tydligare markering med tätare sidomarkeringsskärmar(X3).

Folkabussen var nog inte jagande fordon, V70 var nog det isåfall. :D
Jag har GPS men använder i 9 av 10 fall Waze på luren, inte för de omdiskuterade polisvarningarna utan för att få en aktuell trafikrapport där jag åker. Mycket gemytlig app faktiskt.
Kör också alltid Waze.. Även fast jag också har GPS. (Men vin mobil sitter i en behändig aktiv Brodit-hållare som sitter fast i fläktgallret.
Har också stor användning av appen för att se hur trafiken flyter (eller står stilla) och det är inte bara en gång Waze räddat mig och lett mig på en omväg för att komma runt en trafikstockning.
Att mina jobbarkompisar också använder det är också väldigt praktiskt, vi kan skicka ankomsttider till varann när man är ute på gigg och ser också hur länge ens "vänner" i appen har kvar till målet om man ska till samma ställe. :)
joel80 skrev:
grillchips skrev:Kände att jag lika gärna kan fortsätta mina frågor om min dashcam som jag köpte.
(För er som inte hänger med så köpte jag en likadan som Joel har riktad bakåt).

Jag stör mig lite på att intervallet för motion detection är så kort. Står man still mer än 10sek så slutar den spela in, vilket resulterade i att jag de senaste körningarna slår på record manuellt istället. Hur gör du Joel?
Jag har så den spelar in så fort den får ström.. oavsett om man står stilla eller inte. Alltså inte motion detect.. då spelar den in under tiden man har bilen igång.
Vad rekomenderar ni för dashcam? :)
Om du vill gå på kvalité och bra funktion och pris inte är vid så stor vikt tycker jag en Blackvue är bra. Den jag har är en DR600GW. (Ca 2500kr)
En billigare är de G1W HD som finns på eBay för runt en femhundring. Den har inte gps och visar alltså inte hastighet, samt har sämre mörkerseende än Blackvue.. Men har bra kvalité och bild dagtid samt skaplig i stadsljus.
Såhär i efterhand när jag kollat skyltar på kartor inser jag att det förmodligen var jag som gjorde fel i detta läge men oavsett, prova att titta åt BÅDA håll innan ni kör ut på vägen. Från den stund att jag såg bilen till att jag var framför så tittade han åt andra hållet. Han hade väl kunnat försöka ta min front istället så jag hade fått den omlackad och i bästa fall en ny kondensator så slipper jag köpa det själv. :lol:
[youtube]aXdczk2TX8E[/youtube]
Faller inte det där som utfart? Vill minnas att det finns något som heter utfartsregeln då detta inte är en väg utan en anslutning till en parkeringsplats som jag ser det lite snabbt på videoklippet utan att veta om hur det ser ut i verkligheten...
Nära hur som helst!
Jag är osäker faktiskt. Det är inte skyltat för huvudled och enligt Eniros kartor sitter det heller ingen väjningsplikt-skylt på deras sida (kartorna visar förvisso när det byggs runt omkring så skylten KAN ev vara borta men det är tveksamt).
Det är en parkering modell medelstor utanför Willys så ja, utfart torde det klassas som.
Det var även närmre än vad man ser i videoklippet för han fortsatte rulla trots att jag var framför honom, hade jag legat en 20cm längre åt höger hade han nog klippt baken på mig.
  • 1
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 356
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox