- lör 27 jun 2015, 12:16
#985065
Fick besiktningsnedslag på båda bakre bussningarna på bärarmarna fram och har nu beställt två nya kompletta bärarmar från mister-auto med spindelled och allt. 12000 mil höll allt, rätt kasst i mitt tycke men inget ovanligt enligt besikningsgubben. Han var mest förvånad över att främre hjullagren fortfarande lät OK vilka brukar ge upp betydligt tidigare. Har ju ägt bilen sen 6900 mil så de kanske var bytta redan av tidigare ägare =)
Jag har bytt bärarmar förr och tänkte ge mig på detta igen även på denna bil.
På andra bilar har jag inget minne av att jag släppt på muttern som fäster navet mot drivaxeln men nu när jag läser i haynesboken på denna bil så står detta med i momentet. Antar att det är för att spindeln lättare ska släppa och kunna passas in mot navet. Brukar detta behövas eller kan man hoppa över detta moment?
Och ni som bytt själva tidigare. Brukar alla bultar som behöver bytas följa med i paketet med bärarmar eller behöver jag åka till Volvo för att köpa dessa? Jag vill ogärna återanvända dessa.
Jag har bytt bärarmar förr och tänkte ge mig på detta igen även på denna bil.
På andra bilar har jag inget minne av att jag släppt på muttern som fäster navet mot drivaxeln men nu när jag läser i haynesboken på denna bil så står detta med i momentet. Antar att det är för att spindeln lättare ska släppa och kunna passas in mot navet. Brukar detta behövas eller kan man hoppa över detta moment?
Och ni som bytt själva tidigare. Brukar alla bultar som behöver bytas följa med i paketet med bärarmar eller behöver jag åka till Volvo för att köpa dessa? Jag vill ogärna återanvända dessa.