NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt mekanikern så är det 100% tomt, han fyllde inte ens i nytt när han upptäckte hur stort hålet var.
Hur jag vakuumsuger själv vet jag inte men alternativet som finns är att jag köper ett sånt där påfyllnadskit som går på en 5-600. Då kör vi snålvariant deluxe förstås så vi får se.

Var köpte du kondensorn ifrån? Jag kikar fortfarande på lite alternativ.
Fronten har jag haft loss förut så den är inga problem!

Torkfilter, har du tänkt något på det? Och övriga packningar? Läste att man oftast får med packningarna som sitter på kondensorsidan men inte de som sitter i andra änden eller hur man nu ska säga, och de kan vara bra att byta också tydligen.
Läcksökning behövs inte, påfyllning skulle jag kunna ta ifall det nu blir så att jag gör det själv. Vet att instruktioner följer med men kan vara bra med modellspecifika instruktioner.
Om det finns något gällande torkfiltret så är jag också tacksam för det! :)
Har den varit "helöppen" så skall du nog byta torkfilltret också.

Har också "fulkit" (propan/butan) hemma och lurar på om jag skall fylla med den eller inte. Vad jag hört dock så skall man vakuumpumpa med dessa också. Jag köpte vakuumpump från Jula för detta. Förmodligen inte första gången som man får läcka på kondensorn..

Bra film på läcksökning AC-arbete.

[youtube]95RdGLFIbL8[/youtube]

Jag köpte denna (blev ju tyvärr böjd annars ser den ok ut): http://www.ebay.com/itm/351405691842?_t ... EBIDX%3AIT

Torkfilter: http://www.ebay.com/itm/361302227285?_t ... EBIDX%3AIT

Packningar tog jag från Volvo/Bilia. (Edit: Verkar som att det normalt följer med O-ring med kondensorn/tork-filter, så det bör inte behövas köpas separat).

Vet också att det finns en brytpunkt i chassi där man ändra dimension på kopplingarna till kondensorn, så kolla noga innan du beställer.

De här numrera har jag antecknade (tar inget ansvar för att de stämmer):
Kylanläggning
Evaporator: 30767329
O-ring (10.82mm): 988840
O-ring (14mm): 988843

Kondensor (före ch. 394051): 31356002
O-ring före ch.394051: 2st. 6848760. (Edit: Verkar som att det normalt följer med O-ring med kondensorn, så det bör inte behövas köpas separat).

Kondensor (efter ch. 394052): 31356000
O-ring efter ch.394052: 1st. 988845, 1st. 999267. (Edit: Verkar som att det normalt följer med O-ring med kondensorn, så det bör inte behövas köpas separat).

Tank/ack: 31332650
O-ring: 1st. 988843, 1st 6848760. (Edit: Verkar som att det normalt följer med O-ring med tork-filtret, så det bör inte behövas köpas separat).
Senast redigerad av 1 Perra_367, redigerad totalt 0 gånger.
timebandit: Underbart, stort tack! :D

Perra: Även du ska ha tack! Vilken motor bytte du på? Ska genast sätta mig och jämföra lite artikelnummer och se vilka som passar och ej. :)
Ok. Ser att den kondensorn du länkade påstås passa till 1.8F också, om så är fallet så torde ju resten av dina uppgifter vara korrekta också. Men alltid bra att dubbelkolla såklart!
Jag lovar att rapportera och dokumentera så gott jag kan! ;)
B230fk saknar kraft

Känns det som att den saknar effekt när […]

Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]