Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
Kena skrev:Kan väl inte vara möjligt, har inte hänt de senaste 5 åren :oops:
det var problem i början mef framhjulslager på denna modell, men den nya typen är det inge problem med!
det är givet vis inte samma sak som att 100% av bilarna aldrig komer att råka ut för ett lagerhaveri.

men det går ju inte att prata med folk på det här forumet längre...
Allt kan hända.
Har man riktig otur så går dom sönder dagen efter man monterat in nya.
Användarvisningsbild
av svedjro
Jag har varit på Volvo idag och dom konstaterade att framhjulslagret på vänster sida är helt slut och att även höger sida är dåligt så det måste också bytas. det blir till att riva ner skiten och byta själv. Om man tar det lungt och försigtigt så inte drivaxeln glider ur växellådan så skall det nog gå bra. Jag återkommer hur det har gått här på forumet. Det är tur att man har en bil till ( V70 Classic - 00 ) att åka och köpa lager med.Jag önskar alla en trevlig påsk.
Användarvisningsbild
av svedjro
Nu är lagret bytt, var på Biltema i Göteborg och inhandlade ett lager för 599:-, det tog ca 11/2 timme att byta, så nu går bilen som en klocka igen. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde, jag sparade lite pengar också Volvo skulle ha mellan 2500-3000:- för att byta lagret.
av Frisbo
svedjro skrev:Nu är lagret bytt, var på Biltema i Göteborg och inhandlade ett lager för 599:-, det tog ca 11/2 timme att byta, så nu går bilen som en klocka igen. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde, jag sparade lite pengar också Volvo skulle ha mellan 2500-3000:- för att byta lagret.
2500-3000:- !! Är det inklusive delar? Eller är det bara jobbet?
På Volvo i Kista tar dom 5200:- för att byta ett lager, inkl. lager.
Användarvisningsbild
av greeeken
svedjro skrev:Nu är lagret bytt, var på Biltema i Göteborg och inhandlade ett lager för 599:-, det tog ca 11/2 timme att byta, så nu går bilen som en klocka igen. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde, jag sparade lite pengar också Volvo skulle ha mellan 2500-3000:- för att byta lagret.
Sen vet vi ju inte hur bra dom är heller.
Men vi säger att dom håller hälften så länge så har du iallfall tjänat på det
av Kena
Själv är bäste dräng, ett gammalt norrländskt ordspråk. Och f-n det håller än.
Användarvisningsbild
av camaro69
Kena skrev:Själv är bäste dräng, ett gammalt norrländskt ordspråk. Och f-n det håller än.
Nu är vi där igen, Kena.

Själv är inte alltid bästa dräng. Speciellt inte i sängkammaren. :wink:

:lol:
av Kena
jo men det har fått ett tillägg i modern tid. Själv är bäste dräng, men inte i egen säng :lol:
Användarvisningsbild
av svedjro
Frisbo skrev:
2500-3000:- !! Är det inklusive delar? Eller är det bara jobbet?
På Volvo i Kista tar dom 5200:- för att byta ett lager, inkl. lager.
Jo, Volvo i Kinna sa att det var med lagret.
av Kena
Allvarligt kolla runt lite efter alternativ.

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]