Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla forumiter. Kan man fylla på växellådsolja i röret som stickan sitter i eller måste man göra detta via pluggen ??

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av wissel
MrOverlord skrev:Hej alla forumiter. Kan man fylla på växellådsolja i röret som stickan sitter i eller måste man göra detta via pluggen ??

Tack på förhand
Vad du än gör så lossa INTE PLUGGEN. Oljan SKALL fyllas på i Oljestickshålet o ingen annan stans.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
wissel skrev:
MrOverlord skrev:Hej alla forumiter. Kan man fylla på växellådsolja i röret som stickan sitter i eller måste man göra detta via pluggen ??

Tack på förhand
Vad du än gör så lossa INTE PLUGGEN. Oljan SKALL fyllas på i Oljestickshålet o ingen annan stans.
Tack för din hjälp wissel. Då blir det som du säger :)
Användarvisningsbild
av wissel
Behöver du verkligen fylla på olja ?
Du har kollat nivån på rätt sätt?
varm motor, 30 min körning, tomgång o gå igenom alla lägena.
Sedan bilen på tomgång, NU kollar du nivån.
Med pluggen menar jag den pluggen som sitter ovanpå lådan o är rätt stor. Skall ALDRIG röras i servicesyfte.
men detta visste du väl.......
Användarvisningsbild
av wissel
MrOverlord skrev:Vet du wissel hur jag tar reda på vilken typ av olja jag ska använda till lådan? V70 2,4T 2001 Automat.
Personligen biter jag i det sura äpplet o köper på Volvo ÅF.
Även om jag vet att en del köper något billigare med samma klassning, men det är dom det- inte jag iaf.
Känns lite motigt om det skulle skita sig efter påfyllning/byte och med en olja som inte till 100% trivs i bilen :-)

Beställ ett eget batteri och byt. https://w[…]

Det borde vara detalj nr: 3 på bilden. D&ari[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Gå in på Google play butik och sö[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]