NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jajemen! Nu är det äntligen dags att piffa upp V50n till sommaren.

Tankarna jag har är att det ska på med nya fälgar, toning, sänkning, eventuellt nya fjädrar och sen vinge.

Frågorna till gudarna på forumet lyder altså :

Någon som har nån erfarenhet eller kunskap om 19" fälgar till V50 (235/35/19) ?

När det gäller toning till fönstren, visst är det så att det inte är riktigt tillåtet ha ha tonat även på förar/passagerarsidorna?

Tips om sänkningsatser, pratade med volvohandlaren och han sa att volvo har en sänkningsats, hörde mig lite för och ryktet gick att det inte är så märkbar sänkning, iomed att det kanske ska på 19" sulor på så kanske det inte är så prisvärt o slänga ut pengar på nåt som kanske inte märks.

Sen vingen, vingen vingen. Volvo har ju sin vinge, dessutom relativt billigt nu om jag inte minns fel, har även sett att Realcar säljer en vinge till V50. Är det samma modell på vinge?

Någon som har nåt svar på nån fråga så skulle jag bli glad :)

Mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av jihed
Ser att du bor i Borlänge.. Så om du har vägarna förbi Grevbo kan du få se hur det kan se ut med drygt 30mm sänkning, 18", ljus toning även i främre sidorutorna (och nej så får det inte vara :roll: ), volvos orginalvinge, samt orginal bodykit.. Allt eftermonterat.
av Kyoshiro
åhå! Det är inte omöjligt att jag kommer o kikar! vad är det för sänkningssats? Såg att det fanns en relativt billig på realcar, och även den lite dyrare från evolve :)
Användarvisningsbild
av Micke_d
Ring till Anders på CAD i falun så kan han hjälpa dig med allt ... =)

http://www.cadautogarage.se
Användarvisningsbild
av jihed
Fjädrar från H&R. Priset vet i katten.. Men dom ligger väll nånstans mellan dom som dom har på realcar.

Edit: Köpta på Cad Autogarage
av Kyoshiro
aha! tackar tackar för svaren! :)
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]