...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
OrsonGbg skrev:
branx skrev:Inför de vägtullar i Göteborg så ska jag personligen sätta mig och skita på trappan till stadshuset.
Det där ska jag komma ihåg att du sagt Martin :lol:
Uhhh okej!
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Inga trängselavgifter i Göteborg

Så var det bestämt - Det blir inga trängselavgifter i Göteborg :D

http://www.metro.se/se/article/2007/04/ ... /index.xml

så branx får "hålla sig" ett tag till :lol:
Användarvisningsbild
av Larre
Då borde ni fanimej bli förmånsbeskattade i götet!!! :wink:

Grattis! :D

Men... när man läser artikeln så verkar det väl inte helt "Franz Jaeger"? :???:
Användarvisningsbild
av elmuppo
Mattias_F skrev:Inga trängselavgifter i Göteborg

Så var det bestämt - Det blir inga trängselavgifter i Göteborg :D

http://www.metro.se/se/article/2007/04/ ... /index.xml

så branx får "hålla sig" ett tag till :lol:
Gött. då slipper jag sitta här och "hålla" mig.

*plockar med sig dagens tidning och går på dass*
av Daddan
Det spelar väl ingen roll vad politikerna i Götet säger. Vill regeringen att trängselskatter ska införas gör de det i alla fall. Så var det här. Persson körde över Billström och införde tullarna.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jaha :x ..... Enligt hur det verkar gå i Sthlm så verkar det bara vara försmaken för vad som komma skall till Göteborg, enligt följande artikel i GP: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=338926

WTF ?!? "Miljöbilar avgifstfria de fem första åren" Mao så är en miljöbil bara värd någonting så länge den är yngre än 5 år....... Bra bra.... Detta betyder att ännu färre privat presoner kommer att känna sig motiverade att köpa en splitterny bil (speciellt inte en V70 med tanke på priset) utan de bilar som kommer att köpas/säljas är INTE tillverkade av Volvo.

Dumma j-a politiker & flum svenskar som röstar för detta idiotiska påfund.
Användarvisningsbild
av Driver64
Texten "Miljöbilar slipper trängselskatt under de första fem åren." kan väl tolkas som att alla miljöbilar slipper trängselskatten under de fem kommande åren, dvs fram till 2012. Man kanske räknar med att det om fem år finns så många miljöbilar att skattebortfallet skulle bli alldeles för stort annars?
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Driver64 skrev:Texten "Miljöbilar slipper trängselskatt under de första fem åren." kan väl tolkas som att alla miljöbilar slipper trängselskatten under de fem kommande åren, dvs fram till 2012. Man kanske räknar med att det om fem år finns så många miljöbilar att skattebortfallet skulle bli alldeles för stort annars?

Om det är så så är det ju bättre.....Men, jag skulle i alla fall vilja se att det var avgiftsfritt för miljöbilar HELA tiden. Om allt detta hysteriska babbel från politikerna & miljöfanatiker ska ha någon mening & mynna ut i något av effekt så måste de premiera de som väljer att gynna miljön genom att köra miljöbil. En privatbilist har INGEN nytta av sänkt förmånsvärde som en egenföretagare/storföretag har....så det måste finnas en annan morot än "gratis parkering" som bara är bullshit iom att det f-n inte är gratis där man behöver stå parkerad.
Jaha...vad var det jag sade.... jag visste att politikerna bara satt & lurpassade på lämpligt tillfälle att ge oss bilister i Gbg området en pungspark :-(O) .

Nu har det stått både i Göteborgsposten & visats på Nyhterena på TV om att Gbg politikerna (alla partier) mer eller mindre verkar välvilligt inställda till vägtullar/trängselskatter. Sån jävla smörja! Journalist idioterna intervjuar människor på stan (som antagligen inte har bil) & frågar dem vad de tycker.... för eller emot. Verkar som svensken fan inte vågar säga vad han/hon egentligen tycker utan säger det som är politiskt korrekt..... Men, det är klart.... man har ju större chans att få ett positivt gensvar om man sticker fram mikrofonen till en asfaltsindian i Haga än ifall journalisten hade bemödat sig att åka till en bensinstation & fråga svensson (efter att svensson tankat full tank för 800kr) om han är för eller emot.

Är folk verkligen så naiva att de för det första inte förstår att de pengar som skulle konfiskeras genom tullar INTE öronmärks för miljö ändamål utan kommer att sugas upp & spridas ut till allt annat än miljö eller infrastruktur!?! För det andra så tror jag inte att folk är medvetna (om man följer Sthlms exempel) om hur dyrt det blir..... 20kr in & 20 kr ut ur stan VARJE dag !! Detta drabbar ju som vanligt INTE de som är ekonomiskt oberoende (politiker) utan vanliga svensson som troget åker till jobbet varje dag.

Nedan en länk till SVT som intervjuar politiker som bara undviker frågan

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... pos=rubrik

nedan länk från GP (Göteborgsposten)

http://gptv.gp.se/player/play/28181

:-(O) :-(O) :-(O) :-(O)
Med tanke på det fina resultatet rent ekonomiskt i Sthlm (not) ,så kommer det bli intressant och se vad de skall hitta på i Blöteborg! Skall de hänga på betalstationer på varje avfart på E6 an från sandsjöbacka till tagene då ...låter billigt, + att det finns så himla bra alternativ som att åka med västtragik..... ?:-/
Jag tror definitivt inte att suísta ordet är sagt i den här diskutionen är sagt än mer än att vissa ploitiker vill hitta lite nya agn...

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]