NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
Nytt batteri o ny generator.
Jag har läst att hydraulpumpen är ett vanligt fel o måste bytas. Även att de kan va nån kransgivare eller nåt.

Fan va drygt. Min bil förföljer mig med olika elfel och felmeddelanden :) tror min bil försöker säga att de är dags att byta bol snart. Haft den sen 07
Användarvisningsbild
av Orfeous
Nu är det bekräftat.
BCM-0130 Bromstryckgivare Signal Saknas
Byte av hydrauilkenhet.

Kostnad för detta totalt på volvo ~6900kr.
Jobbkostnad cirka 4000
hydraulikenhet ~2600kr
Goodwillen gick ut för detta för mig 2013.

Så bara att slanta upp om jag vill ha fungerande ABS/Anti-sladd.
eftersom det är samma pumpmotorenhet.

Man ska då alltid ha otur :)
av Nalleman64
Japp en kompis fick exakt samma meddelande på sin V50 -06 och felet var detsamma som på din. Svindyrt blev det också. Tycker det är dåligt att en sådan del inte håller längre än 11 000 mil (som den bilen gått när felet uppstod).
Tycker rent allmänt att det är mycket som har dålig hållbarhet på "nyare" Volvo. Hjullager, generatorer är bara några exempel. Det var skillnad när man körde 140 - det var bara att tanka (ofta) och köra! :wink:
Användarvisningsbild
av Orfeous
Jo, fått byta generator, två batterier, styrservopumpen, hjullager, strålkastarspolarpump och en massa annat.
Snart dags för gasspjället att få sig en omgång också.

Självrisken på detta hos Volvia för min del ligger på 7500kr så det hjälper ju inte heller.
Vet inte om man kan åberopa något annat eller bara gilla läget?
Lär väl inte hjälpa att försöka ta kontakt med general agenten?

Men jag har på senare tid funderat på att sälja bilen innan det börjar bli för mycket fel och reparationer.
Känns inte värt tycker jag. Tog mig en broschyr hos volvo idag och gjorde en provkörning. Så vi får se :)
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]