Moderator: Moderatorer

xerent skrev:Hur ser Soyafilmen ut inifrån bilen? Läste något om att den var dimmig förr, såg bra ut utifrån men såg fult ut från insidan. Vilken sort är det, den avtagbara eller "proffs"-varianten med klister?
Jaa, lite "mjölkig" är den men ingenting jag stör mig på. Det är den avtagbara, antar att det är därför den blir lite mjölig eftersom att den är så pass tjock. Men otroligt lätt arbetad måste jag säga.

Bild

Nu ligger ju fokuset på bilden helt fel, men en liten hint om hur det ser ut iallafall :-)-)
Tack för info jimlindeborg. Kanske blir testa 55%-varianten, jag har fabrikstonat men vill ha mörkare.

Ikväll blev det avspolning med högtryckstvätten, avfettning och schamponering, borstning av däcksidor och vinylglans på däck och plastdetaljer, avtorkning med microfiberduk, städning och dammsugning av interiören, snabb rengöring av interiören med microfiberduk, läderrengöring och en släng läderbalsam även fast det bara är lackat spaltläder. Allt detta pga att en mås hade bajsat på vindrutan, och så kan vi ju inte ha det? ;)
Blev tvätt igår och slet ett emblem på bakluckan. Helnöjd.. Men! Fick tvätta den idag igen, då några fåglar som passerade inte lyckades hålla tätt. Nu måste taket poleras om pga detta, spillningen satt på bilen i max 30 minuter,det räckte.
fjohan82 skrev:Blev tvätt igår och slet ett emblem på bakluckan. Helnöjd.. Men! Fick tvätta den idag igen, då några fåglar som passerade inte lyckades hålla tätt. Nu måste taket poleras om pga detta, spillningen satt på bilen i max 30 minuter,det räckte.
Du får rita ett bullseye på vindrutan så de siktar där istället. Eller måla ett brevid på marken :grin:
Användarvisningsbild
av P210
Bilnörden skrev:Gött, har lagt en beställning jag med :-)-)
Hoppas ni köper på rulle, då får man fem rutor för en hundring, färdigskuren är inte värt det extra priset, en baggis att lägga på utsidan och klippa med lite marginal!
Biltema har också den återanvändbara i svart (och blått!), samma kvalité som Soyafilmen, kostar 59:90 för en rulle på 3 meter, fast finns bara i en nyans -20% ljusgenomsläpp (80% toning) - om man vill ha riktigt mörkt.
Jag köpte först en rulle på 55% som jag lyckades få ut fem rutor på, men för att få det lite mörkare bytte jag till Biltemas 80% på de bakre sidorutorna.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000016518/
Lämnat in henne på vianor för ac-fix inför sommarens långresor. Måtte en påfyllning hjälpa.
uploadfromtaptalk1435578684670.jpg
uploadfromtaptalk1435578684670.jpg (1.32 MiB) Visad 465 gånger
  • 1
  • 376
  • 377
  • 378
  • 379
  • 380
  • 1912

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]