NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sprengarfjord
Hej.
Jag har upptäckt lite konstigheter med bilen när det regnar ute.

Halvljuset slutar funka vänster fram, dock fungerar det igen om man vrider på ljusokopplaren.
Yttertemeraturgivaren visar att det är -6 grader fastän det an vara runt 14-16 plusgrader.
OM det hela skulle bero på fukt, vart ska man i så fall kika efter vart fukten tränger in så man kan åtgärda det?

Så snart man kommer hem vid fuktig väderlek så visar t.ex temperaturmätaren -4 grader. men så snabbt man stänger av bilen så blir det ungefär den faktiska temperaturen. Någon som har något kvalificerat tips?

Tack på förhand.
av dieselputte
Skulle gissa på kabelstammen till förardörren samt kontakter inuti dörren när det gäller tempgivaren som sitter i vänster backspegel. Kabelstammen som satt original fram till -06 var dålig och ersattes med en ny typ med förgyllda kontaktstift. Har själv en -06 och kabelstammen byttes ut 2007 då låsen började strula.

När det gäller lyset skulle jag gissa på fukt i i lyktan. Det framgår inte om du har Xenonljus, men om du har det så är det säkert fukt i ballasten .

Då har ju xbb en väldigt bekväm ([…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hittade 10mm djupt ytterligare. Detta är slut[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]