Ford Escrot -95:
Den här bilden säger allt.
Problemen med motorn löste sig dock snabbt.

-)
För övrigt en lösning som fungerar bra på de flesta Fordar...
Ford Ficus -99:
En bil jag fick på köpet med sambon. Såhär i efterhand så inser jag att hon nog borde ha kört Volvo istället.
Den bilen gjorde inget annat än gick sönder, gärna +10 mil hemifrån. Och när man trots allt hade åtgärdat alla fel så dök det raskt upp ett nytt missljud någonstans...
Helt otroligt vilken skräpbil, men 25.000 mil är verkligen att leva på lånad tid för dessa Fordar jag förstått.
För att nämna några av äventyren så blev det ett drivaxelhaveri. Blev byte av båda sen för långt mer än va bilen var värd!
Ständiga problem med p-bromsen och rostiga bromsrör. Det sistnämnda kan jag inte ens förstå,för hur i hela h-vete kan man använda rostbenägna stålrör i bromssystemet! :shock: Jag har aldrig någonsin under mina år med Volvo-bilar råkat ut för ett skadat bromsrör, ens på rena vrak som stått still på en gräsmatta i 15 år!
Bytt i stort sett hela framvagnen p.g.a. glapp i leder och stag.
Motorn drack stora mängder olja, var ofta torrt på stickan så ett under att det inte slutade som på bilden ovan.
Bilfan hade även den lilla egenheten att den kunde låsa sig av sig självt, speciellt när det var kallt ute och man behövde skrapa rutorna.
Starta motorn, gå ur bilen dra igen dörren och börja skrapa... *klick*
Jättekul när det händer ute på jobbparkeringen en sen kväll när man bara vill hem. Lösningen blev såklart att aldrig stänga dörren medan rutorna röjdes av, en vana som följt med mig till senare bilar...
Avslutar med en bild på Forden, så som man för det mesta såg den, med något nytt problem längs vägkanten. 8)