Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Tror det förinställda är så innovativt som "blackvue" (utan citationstecken alltså).
Användarvisningsbild
av joel80
Delar med mig den här bilden här också (för er som inte följer min dashcamtråd... ;) ) ang. dragning av kabeln och krockgardinen..

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
Där ser man joel80, bra tips. får dock dra om min ser jag :/
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har också dragit min "fel". Trodde att man kom undan gardinen när man tryckte in kabeln i den där skarven.
Undra om det påverkar gardinen i så stor utsträckning... Kabeln sitter ju inte så hårt fast så "explosionen" när gardinen löser ut lär ju bara slita loss kabeln från där den sitter.. Ska ändå försöka dra om den, men tror inte det är "livsfarligt" som den sitter nu.
Användarvisningsbild
av Paglar
Hur menar du joel80, vilken kabeldragning skulle vara rätt?
Jag har själv dragit kabeln som den röda för att inte komma i vägen för krockgardinen.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det är väl så jag förstår det som är rätt.. Om man inte på nått vis kan gå bakom krockgardinen som den gröna dragningen.

Men undrar om man egentligen utsätter sig eller andra för så stor fara då kabeln troligen inte skulle hindra gardinen.
av Droopy
jwiss skrev:
jwiss skrev:Min ebay-säljare accepterar nu att det är fel på kameran, jag behöver bara skicka tillbaks den så skickar dom en ny.
Bara det att det kostar 385 spänn att skicka paket till kina, kan köpa en G1W-C med gratis frakt för 361 SEK...
Jag erbjöd dom att skicka mig en kamera eller få en dålig ebay-rating, får se vad dom väljer...
Dom babblade tillbaks om regler osv, så dom fick en negativ feedback. Nu vill dom förskottsbetala returen av den bara jag ändrar min rating...
Jag har redan accepterat förlusten jag gjorde, vi får se hur det blir nu :D

Kineserna brukar vara livrädda för dårligt rykte på Ebay, jag beställde ett gäng torkdukar för bilrekond bara för att testa, det var microfiberdukar i storlek som en mindre handduk, 5st kostade typ 50spänn ink frakt. fick hem dom och det ar bara ren skit och de såg inte ut som på bilden, och storleken stämmde inte heller, drog du ut den blev den rätt storlek, Påpekade att bilden blåljög och gav neg fedback, 3v senare hade jag ett till paket med samma handukar på posten och ett brev där dom bad så mycket om ursäkt.

Köpte nyligt en lipoladdare, en kopia på Imax B6AC för några hundralappar, den gick inet att kalibrera helt 100%ig, påpekade detta för säljaren, en ny är på väg och de erbjöd sig att betala returfrakten på den trasiga laddaren men då de upptäckte att det kostade mer en vad laddaren kostade fick jag behålla den ochså.
Användarvisningsbild
av Allinug
Ja då är det väl klargjort vad som gäller, eller?

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telek ... 915592.ece

"En kamera fäst i en sugpropp i ett fordon som rör sig är inte att betrakta som en uppsatt kamera, enligt Förvaltningsrätten. Men Datainspektionen överklagade domen till Kammarrätten i Göteborg", vilket gav att

"den enda skillnaden mot att fotografera med mobilkameran i handen är att den istället placeras i en hållare av trafiksäkerhetsskäl. Man kan därför förutsätta att kameran aktiveras och hanteras på platsen där kameran är placerad. Och en kamera som manövreras på platsen faller inte under kameraövervakningslagen."
Användarvisningsbild
av vetten
Skulle inte förvåna mej om datainspektionen går vidare och överklagar ett steg till.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 66

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]