NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MikkoK
Har sökt på forumet och hittat lite tips och tricks men jag har större problem.
Knappen / mikrobrytaren har förmodligen gett upp. Jag har spänning fram till den men det går inte att öppna bakluckan alls.
Det är ju tre kontakter / kablar som går till den - hur skall jag bygla för att kunna öppna bakluckan?
Jag måste göra detta då det ligger TVÅ barnvagnar i bagaget och jag kan således inte klättra in och riva inredningen på bakluckan...

Nån som har kopplingsschema till denna mikrobrytare?

Tillägg: Jag har INTE kollat kabelstammen som går från kaross - baklucka, ska ta och försöka göra detta under dagen idag (inte det lättaste med två småttingar hemma + frugan ivägrest).
rodi skrev:Det kanske går att låsa upp luckan genom att kortsluta mellan två av stiften i kontakten ( två nedersta som sitter mittemot varandra)
Kortsluta gör du inte, du kopplar förbi brytaren helt enkelt.

Du gör det genom att lossa på dom fyra torxen (T-25) och dra det utåt. Till kontakten kan du behöva en liten flat mejsel för att lossa den. Sen räcker det men en kabel på 1dm med ledarna synliga i varsin ände.

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]