Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
crumpets skrev:
na96gen skrev:
Stefan_KG skrev:Men var är bilderna på skönheten?
(D)
Fick tag i bilen innan recond samt att verkstaden med semestrar ska fixa så får jag vänta ett par veckor innan jag hämtar ut den. Men har man väntat typ åtta år på att köpa en T6 kan jag vänta några dagar till. Så bilder kommer!

Bara ett världsproblem kvar - vinterfälgar, ska jag behålla Canicula 17" från D5an och köpa nya däck eller ska jag leta 18" istället.. ??:-/ :D
Det där vet du svaret på själv ;) Minst 18" och så på med en sänkning. En jättebil som V70 ser bara konstig ut annars.
Grattis till ett kul köp!
Nja... stora fälgar är riktigt snyggt men Canicula är jäkligt fina. Cratus 18" är en dussinfälg men snygg som vinterfälg. Lätta ytor att hålla rent. Med ett bra lackskydd räcker det med enbart högtryck, nästan. Hade 17" Cratus som vinterfälg på C30n.
4-C är säkert bra men med små fälgar får man lite bättre komfort på vintern.

Fråga va rekonden använder för lackskydd.
Användarvisningsbild
av börne
oldtimersmc skrev:Många sura kommentarer om att "det är ju bara 90" lär du få höra och då vet du att du har satsats rätt för avundsjuka är den renaste formen av beröm, den är sprungen ur hjärtat.
Haha... ja det det där känner man igen.

Satt på en fest där olika bilar kom på tal & jag berättade att jag precis köpt ny bil, sa vad jag hade köpt & det första jag fick höra var att en så pass stor bil med hyfsat stor motor blir väldigt dyr att äga & att skinn ska man ju inte ha då det minsann var varmt på sommaren & skitkallt på vintern... suckade lite & sa att jo, du har nog rätt... lång konstpaus, men det är i alla fall dyrt sa jag & hon blev rätt tyst om man säger så :mrgreen:

Lycka till med nya åket TS :-)-)
Användarvisningsbild
av na96gen
Är inte så säker på att det blir någon sänkning, isf om man ger sig på något kastbyte och använder dagens sommarfälgar på 18" och lägger på dubb på dem och sedan letar 19" Bor eller rent av Concawo CW-5 i 9x20 de är sjukt snygga men kräver sänkning. Men med 4-C känns det inte lika enkelt att sänka eller? Någon som sänkt 4C bil?
av perhall
börne skrev:
oldtimersmc skrev:Många sura kommentarer om att "det är ju bara 90" lär du få höra och då vet du att du har satsats rätt för avundsjuka är den renaste formen av beröm, den är sprungen ur hjärtat.
Haha... ja det det där känner man igen.

Satt på en fest där olika bilar kom på tal & jag berättade att jag precis köpt ny bil, sa vad jag hade köpt & det första jag fick höra var att en så pass stor bil med hyfsat stor motor blir väldigt dyr att äga & att skinn ska man ju inte ha då det minsann var varmt på sommaren & skitkallt på vintern... suckade lite & sa att jo, du har nog rätt... lång konstpaus, men det är i alla fall dyrt sa jag & hon blev rätt tyst om man säger så :mrgreen:

Lycka till med nya åket TS :-)-)
Då är det bara att va tyst och tänka att de är avundsjuka..
av Mwi
Mccartney skrev:När någon säger att det är dyrt med en T6a så är det bästa svaret att säga: Jag har råd:)

Grattia till en grym bil:)
Ännu bättre är att säga: Socialen betalar :shock:
Grattis till en fin motor.
av Droopy
Äntligen en som satsar på prestanda före ekonomi ( för det fins iaf ingen ekonomi när det gäller bilar). Hade valt en T6a alla dagar i veckan då jag köpte ny bara jag hade haft råd, men det saknades 100k.
Användarvisningsbild
av na96gen
VolvoB20 skrev:Var ligger toppfarten på V70 T6?
Orginal är den 250, 25hk Polestar borde ju göra några km/h om den inte är spärrad där. Hittar ingen info hos Polestar.

Tackar för alla fina kommentarer.. :-)-)
av Yaniz
na96gen skrev:
VolvoB20 skrev:Var ligger toppfarten på V70 T6?
Orginal är den 250, 25hk Polestar borde ju göra några km/h om den inte är spärrad där. Hittar ingen info hos Polestar.

Tackar för alla fina kommentarer.. :-)-)
Detta är ej avundsjuka, och jag är medveten om att jag kommer att få en och annan fiende nu, men jag tror inte en V70, oberoende av motor och utrustning, är byggd för en trygg och stabil färd i hastigheter över 250 km/h. Jag har visserligen aldrig färdats i en T6:a men varit uppe och nosat på 200 km/h med min 2.5T och det kändes inte alls bra, måste jag säga ...
Användarvisningsbild
av MartinS
VolvoB20 skrev:
MartinS skrev:En T6 AWD gör sig grymt bra på Autobahn kan jag intyga, även i skogsmullekostym :)
Är inte XC60 T6 toppfartspärrade vid 210 km/h ?:-/ Så grymt irriterande när små billiga skodabilar är snabbare. :-(O)

Hatar toppfartspärr, känns som man fastnat med hängslet i garagedörren. Kan inte polestar höjja den ?:-/

Var ligger toppfarten på V70 T6?
Jag har haft 230 på mätaren, vet inte om min saknar spärren eller om mätaren är så pass felvisande? Men 180-200 är en ganska bra avslappnad marchfart i min bil, så om den skulle göra 210 eller 250 spelar inte så stor roll. Vid 200-210 börjar det vina från takluckan, ganska opremium.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]