Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Skaffa självhäftande skumgummilist och klistra på den bilen som slår upp dörren i din bil.
av semmelman
IKEA har grytunderlägg av silikon med en magnetisk platta inuti för att de ska sitta kvar under grytan när man flyttar grytan från spis till bord typ, jag fäster den mot väggen på mikrovågsugnen när den inte behövs, alltså typ en stor men mjuk kylskåpsmagnet (eller liknande magnetisk bildekal tidigare), ha en sån i baksätet som du bara hänger på bakdörren när du parkerat och tar bort när du åker så är bilen fin när du är ute å åker.
Annars så en bit stenskottskyddsfilm eller liknande.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Epoxylimma dit en sådan här på grannens bil....bryggfender...

Bild

eller limma dit en bit av ett gammalt racingdäck på din bil...
Bild
Användarvisningsbild
av sthlm
Halleluja! Det ryktas att toktanten har flyttat och kanske kanske så får jag en mer hänsynstagande parkeringsgranne.
I annat fall så får jag ta och hänga ner fendrar från railsen så att folk fattar.
av specos
En liten update. Hade återigen några minuter över och skapade då min egen fender.....se bild!

Jag hoppas den både ska skänka en tanke till grannen och rädda mig från fler märken. Jag hoppas också att min granne på höger sida är fortsatt försiktig...
Bilagor
20150626_163104.jpg
20150626_163104.jpg (205.16 KiB) Visad 513 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Du borde gjort den vass/metallisk på utsidan så att den oförsiktige får märken på sin dörr men du klarar dig. :D

Har inte jobbat med styrvinkelsensorn men den m&ar[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.