Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skruttis011
#251547
#27 skrev:Du får plocka bort den stora plastkåpan över motorn (grå).

Bak på motor (insugningsröret) sitter en slang på en nippel som går att skruva ur 13mm storlek på nippeln..

Skruva ur den och se om den har blivit tät med sot..

Om de är problem att hitta ta en bild med kåpan av så ska vi visa dig vart..

Och det här är om du har GDI motorn (Mitsubishi)..

Hej

Jag har samma problem på min s40 med en gdi motor, och har nu plockat bort plastkåpan, men vart sitter insugningsröret? Är det någon som kan förklara?
är inte så hemma på motorer men jag tänkte göra ett försök med att plocka bort denna nippel.

Mia
Användarvisningsbild
av e5frog
#406560
Det verkar vara mycket sotproblem med GDI:n, därför köpte jag mig en vanlig 1.8 - finns det några fördelar alls? Jag antar att den ger mer kraft för mindre soppa kanske - om allt fungerar?
av jugges
#984374
Du behöver byta bromsvätska, Din bromsvätska kokar.
Med tiden drar den i sig vatten, och kok punkten sänks. till slut tål den ingenting.
(sug ut olja i behållaren sen byter du olja i behållaren varje år.)

Lycka till.
av Denzar
#984921
Jag har samma problem med min broms, fast jag bytt bromsvätska och luftat. Snabba svängar i högre fart och många inbromsningar efter varandra. Har dock en V40 T4 98.
Någon som vet vad problmete kan vara?

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

Lufta koppling som inte går

Det där du skrev om att borra igenom en annan[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]