Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Måste bara berätta att efter år av velande om jag ska köpa en ny och letande efter en beg med rätt spec har jag äntligen slagit till!
Blev beg då det inte går att köpa en ny.. :(

Så en nästan maxad V70 T6 MY12 är inköpt, väntar bara på att Polestar och takspoiler ska åka på.. sen så 8) :D
av oldtimersmc
Många sura kommentarer om att "det är ju bara 90" lär du få höra och då vet du att du har satsats rätt för avundsjuka är den renaste formen av beröm, den är sprungen ur hjärtat.
av perhall
Jag är själv lite trött på V70II efter tre såna men hade jag inte varit det så hade jag gärna haft en V70II MY12 T6! Grym motor och motorn gör bilen!! GRATTIS!!
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Då får man gratulera!
Lite avis är man allt, men jag får fräsa vidare med 2,5FTn.
(Frun och jag är inte riktigt överens om mitt behov av en T6a)

Men var är bilderna på skönheten?
(D)
Användarvisningsbild
av MartinS
Kul, grattis!! Jag är övertygad om att du kommer bli mycket nöjd.
Användarvisningsbild
av na96gen
Stefan_KG skrev:Men var är bilderna på skönheten?
(D)
Fick tag i bilen innan recond samt att verkstaden med semestrar ska fixa så får jag vänta ett par veckor innan jag hämtar ut den. Men har man väntat typ åtta år på att köpa en T6 kan jag vänta några dagar till. Så bilder kommer!

Bara ett världsproblem kvar - vinterfälgar, ska jag behålla Canicula 17" från D5an och köpa nya däck eller ska jag leta 18" istället.. ??:-/ :D
av Yaniz
oldtimersmc skrev:Många sura kommentarer om att "det är ju bara 90" lär du få höra och då vet du att du har satsats rätt för avundsjuka är den renaste formen av beröm, den är sprungen ur hjärtat.
De ä la bara te å dra ner te autobahn och maxa i yttersta vänsterfilen ända ner till München. Åkte med i en Porsche Panamera S med en tysk bekant en gång som kom upp i farter bortåt 290 km/h. Gosse lelle, vilken raket! Helt plötsligt blev den stora fina breda autobahn väldigt skakig och väldigt, väldigt smal ...
Användarvisningsbild
av MartinS
En T6 AWD gör sig grymt bra på Autobahn kan jag intyga, även i skogsmullekostym :)
Användarvisningsbild
av crumpets
na96gen skrev:
Stefan_KG skrev:Men var är bilderna på skönheten?
(D)
Fick tag i bilen innan recond samt att verkstaden med semestrar ska fixa så får jag vänta ett par veckor innan jag hämtar ut den. Men har man väntat typ åtta år på att köpa en T6 kan jag vänta några dagar till. Så bilder kommer!

Bara ett världsproblem kvar - vinterfälgar, ska jag behålla Canicula 17" från D5an och köpa nya däck eller ska jag leta 18" istället.. ??:-/ :D
Det där vet du svaret på själv ;) Minst 18" och så på med en sänkning. En jättebil som V70 ser bara konstig ut annars.
Grattis till ett kul köp!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:En T6 AWD gör sig grymt bra på Autobahn kan jag intyga, även i skogsmullekostym :)
Är inte XC60 T6 toppfartspärrade vid 210 km/h ?:-/ Så grymt irriterande när små billiga skodabilar är snabbare. :-(O)

Hatar toppfartspärr, känns som man fastnat med hängslet i garagedörren. Kan inte polestar höjja den ?:-/

Var ligger toppfarten på V70 T6?
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]