Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HVTH
walaro skrev:Hehe, bokade volvo idag, 1600:- för att kolla felkoder, sen får vi se hur det rasar iväg...
//Danne
Va?! 1600 för felkoder? Vad är det för verkstad? Om det verkligen är 1600:- för ENBART felkoder och inte någon form av ytterligare fysisk felsökning så är det ju bara sjukt. Avboka isåfall och beställ DICE och läs ut med VIDA själv.. Går väl att få för runt tusenlappen tror jag..
Användarvisningsbild
av wissel
walaro skrev:Hehe, bokade volvo idag, 1600:- för att kolla felkoder, sen får vi se hur det rasar iväg...
//Danne
Hur har det gått för dig o din bil??
av garinge
HVTH skrev:
//Danne
Va?! 1600 för felkoder? Vad är det för verkstad? Om det verkligen är 1600:- för ENBART felkoder och inte någon form av ytterligare fysisk felsökning så är det ju bara sjukt. Avboka isåfall och beställ DICE och läs ut med VIDA själv.. Går väl att få för runt tusenlappen tror jag..
Vart hittar man vida dice att köpa nånstans?
Gärna länk eller liknande.. :)
av walaro
wissel skrev:
//Danne
Hur har det gått för dig o din bil??
Ja du, det pendlar mellan hopp, förtvivlan, hopp och förtvivlan :-) Fick audiens hos en mekare med något mellanting mellan obd och vida, han jobbar på mekonomen dagtid, när han kopplade upp så var alla felkoder borta! Bokade av volvo glad i hågen, till i måndags då var det dags för tivoli igen och den startade/dog. Lät den stå en timme sen startade den men motorlampan lös hela vägen hem, 1 mil, kopplade loss minuspolen 10 minuter så nu är det inga felkoder. Alltså inga lampor som lyser.. Så det är väl bara att trampa på....
Användarvisningsbild
av greeeken
Läst igenom nu och jag skulle kolla på batteriet först o främst.
bilen startade o dog sen. klassiskt Volvo problem när batteriet suger.
Mät upp det o kolla hur det mår.
Ett fulladdat batteri ska ligga på ca 13.8 V
Ligger du runt 12.3 så är du på halv kapacitet. !!
Så kolla det först för det är som vise wissel säger. Våra Volvo är sjukt känsliga.
av walaro
Ok, jag har mätt batteriet förut men nu har hustru 2 milspendlat i några veckor så det är dags att mäta igen. Batteriet är nog huvudmisstänkt. Om några timmar har jag 5 veckor på mig att kolla 8) . Tack för hjälpen så länge.
av walaro
Mätte batteriet och hade 12,12 vilket som jag förstår är runt 30% av kapaciteten. Den mättes till 14,2 laddning när den kollades upp. Dags att köpa nytt..

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]