Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dontomase
Veloman skrev:Nu går det inte att se leveransstatus, ngn annan med samma problem?
Japp panik och gråten är nära, kommer inte kunna sova inatt om det inte ordnar sig. Den statusen är just nu det mest spännande på internet :D (S)
av Veloman
Verdi skrev:Hur får man inloggningen? Har inte fått nåt från min säljare. Vad jag vet...
Du hittor instruktioner på min volvo, du behöver info från orderbekräftelsen och en mailadress.
av Verdi
Veloman skrev:Efter ca 1,5 veckor med status under konstruktion i Torslanda ändrades status igår till köplats 1606 och i slutet av dagen till köplats 1365. Enligt handlarn har jag haft produktionsdatum 0630 sedan jag beställde vilket bör vara vecka 27. Det står beräknad leverans v29. Vore trist att inte få bilen innan v29 om det är så att de stänger. Hade inte beställt någon isf eftersom vi främst använder bilen på sommaren så då kan det kvitta till nästa år. Kan man häva beställningen vid ev försening på flera veckor?
Om du bara använder bilen på sommaren, varför hyr du inte bil istället?
av Veloman
Verdi skrev:
Veloman skrev:Efter ca 1,5 veckor med status under konstruktion i Torslanda ändrades status igår till köplats 1606 och i slutet av dagen till köplats 1365. Enligt handlarn har jag haft produktionsdatum 0630 sedan jag beställde vilket bör vara vecka 27. Det står beräknad leverans v29. Vore trist att inte få bilen innan v29 om det är så att de stänger. Hade inte beställt någon isf eftersom vi främst använder bilen på sommaren så då kan det kvitta till nästa år. Kan man häva beställningen vid ev försening på flera veckor?
Om du bara använder bilen på sommaren, varför hyr du inte bil istället?
Resten av året används bilen till lokaltransporter mestadels av frun men hon vill inte ha en liten bil tillvardags och hyra en till sommaren så det blev mittemellan en xc70! Jag gillade den bäst av de bilar vi provade och så är den tillverkad i Torslanda! Om dom nu får gjort den men än är väl inte hoppet ute :D
av Daniel73
Min volvo lägger till 2 veckor efter produktionsdag för att få fram leveransvecka.
Detta pga att ÅF behöver tid att göra levservice samt att leverans från fabrik tar några dagar.

Räkna med att bilen byggs v27 och sedan är det upp till handlaren hur snabbt du får den.
Helt enligt info vid beställningen alltså.
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Vad är det för några stollar som ansvarar för Min Volvo-sajten. Leveransstatusen funkar fortfarande inte efter deras uppdatering.

Fortfarande:

Leveransstatus
Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. För aktuell information om leveransstatus kontakta din säljare.
av Hawkx
Man kanske har gett slaget förlorat då det bara återstår 2 veckor tills Torslanda produktion stänger för semester och i stället satsar på att få igång systemet till hösten ?:-/
av Daniel73
Kika på bilfakta i min volvo.
När bilen är byggd så bör VIN visas där, finns VIN är bilen byggd....
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 116

Om de har kunnandet baserat på flera exister[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Hej ALLA! Tog en snabbkik igår kväll p&[…]

Sova i V60 - någon?