Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haggis71
Köpte en s60 d5 2007 för 2 månader sedan. Sjukt nöjd med bilen, tills det började regna!
Efter ett tag så stannar torkarna mitt på rutan eller så går de inte igång alls (intervall eller regnsensor läge). Då tar de ex antal sekunder innan de hoppar igång igen. Alltid med olika tid intervaller.

Vart ska man börja leta? Som jag uppfattar det så finns det inge relä att byta ut? Utan att de sitter någon form av styrbox?
Snälla hjälp mig!
Användarvisningsbild
av svergie2
Haggis71 skrev:Köpte en s60 d5 2007 för 2 månader sedan. Sjukt nöjd med bilen, tills det började regna!
Efter ett tag så stannar torkarna mitt på rutan eller så går de inte igång alls (intervall eller regnsensor läge). Då tar de ex antal sekunder innan de hoppar igång igen. Alltid med olika tid intervaller.

Vart ska man börja leta? Som jag uppfattar det så finns det inge relä att byta ut? Utan att de sitter någon form av styrbox?
Snälla hjälp mig!
Köpte du på firma bara du tar tillbaka den dit och ber dom fixa felet utan kostnad :)
av sensonic
Läsa felkoder är en bra början.

Fukt i torkarmotorn och den elektronik som ev finns därinne är ett fel jag hört talas om. Dvs byte av torkarmotor, vet inte om det går att ta av den och kolla i den. Men det finns säkert många andra möjligheter.
Användarvisningsbild
av joel80
Säger som Sverige2, bara att åka tillbaka till firman o be dem fixa. (Om du köpt på firma.) Konsumentköplagen är väldigt tydlig och ger inga möjligheter för handlaren att komma undan att åtgärda sånt utan kostnad om det inte är så att du uppenbart orsakat felet själv.
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]

Fönsterhiss

Hej, jag fick precis samma problem på b&arin[…]