Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
VolvoB20 skrev:
Devilsheaven skrev:Det blev en XC70 D4 Classic Summum
Med AWD förmodar jag!
Kravet från arbetsgivaren i inläggen ovan var miljöbil vilket utesluter 5-cyl, automat och AWD.
Användarvisningsbild
av svergie2
Malmstroem skrev:Det du missar är kökörningsstödet. Det är riktigt, riktigt trevligt om du kör i köer. Om du inte kör i köer vet jag inte om du missar speciellt mycket.
Du måste ju förmodligen växla ner och sen upp när du följer en bil som kör långsammare. Även när du följer en bil som måste sänka/höja farten pga hastighetsbegränsning etc. Du fattar vad jag menar :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Såvitt jag har förstått ska det dock gå nu, utan att farthållaren kopplas ur. Gamla typen av farthållare släppte ju tvärt så snart kopplingen trampades ner, men jag har för mig att jag läste att den adaptiva är slug nog att tillåta kortvarigt kopplingstrampande (växling) utan att kopplas ur. Men jag har inte provat någon, så jag vet inte. Någon annan vet säkert!
Användarvisningsbild
av svergie2
apersson850 skrev:Såvitt jag har förstått ska det dock gå nu, utan att farthållaren kopplas ur. Gamla typen av farthållare släppte ju tvärt så snart kopplingen trampades ner, men jag har för mig att jag läste att den adaptiva är slug nog att tillåta kortvarigt kopplingstrampande (växling) utan att kopplas ur. Men jag har inte provat någon, så jag vet inte. Någon annan vet säkert!
Jo, det ska nog gå, men ändå Bild
av mattish
Att farthållaren inte släpper måste man vänja sig vid. Har funnits i vissa audimodeller bland annat A4 från 2010. Särskilt när man växlar ner och tror att bilen ska motorbromsa.
Så har man manuell får man väl bara vara lite mer vaken... :P

Det var just att dom höjt bensindrivna bilar[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]