Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niri
Har aldrig haft några som helst problem med att starta min 460 1.7 -92.
Häromdan ville den dock inte starta, lät inte ens "klick". Efter att uteslutit att batteriet var dåligt fick jag tipset att slå lätt vid startmotorns fäste, vilket gjorde susen för stunden.
Vill nån förklara för mig vad felet är och hur jag löser det, vill inte behöva använda hammaren varje gång jag ska starta bilen.
av flopp
vad jag vet är det startmotorn som hamnar i "fel" läge, ett döläge så att säga, när du bankar så hoppar den "rätt".
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
flopp skrev:vad jag vet är det startmotorn som hamnar i "fel" läge, ett döläge så att säga, när du bankar så hoppar den "rätt".
Då måste solenoiden klicka till innan detta problem kan uppstå.
Se till att strömmen är tillräcklig till solenoid och att startmotorn har god jordning.
Användarvisningsbild
av jonny692
när min startmotor va kass så lät den ingeting.köpte en på skroten och den funkade klockrent efter det
av krang
Samma sak hända mig idag. Hände ingenting när jag vred om. Fick ta bort värmeskölden för att komma åt och slå på den. Sen fungera det utmärkt.

Jag tittade nu på bilder på bagageutry[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]