Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buboss
Wibbe1974 skrev:Ja, det var surt med V.37.
Det måste ju vara något annorlunda i specifikationen som gör skillnaden i levaranstid.
Jag tog solid vit, svart sportläder, VOC, Driver assist, backkamera och Pan fälgarna...
För min del blev det följande specifikation:
XC60D4 AWD, Business Edition, Summum.
Electric Silver, standardstolarna (ville ej ha sportstolar efter att ha testat), mörkgrått läder och mörkgrå inredning men ljust tak (G701).
Driver Supportpaketet
Klimatpaketet med VOC
Lastpaketet.
Backkamera
Bärkassehållare i bagageutrymmet
Delbart drag
Elmanövrerad Passagerarstol
Eluppvärmda spolarmunstycken
Parkeringshjälp fram och bak
Sensus Navigation

Känns som det mesta är med för att få en komplett bil. Antar att det är någon/några delar i beställningen som gör att man får vänta till vecka 37.
Men.... viktigt att få den konfigurationen man alltid önskat och då får man väl acceptera lite väntan. :)
av Robot
Beställt den 11/6:
XC60 D4 automat.
Volvo Ocean Race
Pärlemorvit
Parkeringshjälp fram/bak
Backkamera (japp, min fru har repat den förra bilen som inte har kamera och parkeringshjälp fram :???: )

Inte så mycket annat lull-lull, tyckte detta räckte till det vi ska ha den till. Kolla på Driver support men jag har kört i Göteborgs trafik i 17 år så jag har inga problem med bilar i vinklarna, jag somnar inte när jag kör (adrenalin-vaken!) och jag ligger inte bakom någon bil länge... 8)

Har inte lyckats registrera köpet för att kolla lev. datum, måste kontakta supporten...
av ef98dpa
Efter att det i 10 dagar stått att min bil är färdigbyggd och på väg att levereras så fick jag idag tag i min säljare. Idag hade tydligen bilen fått regnr och den ska skickas från Torslanda på måndag, vilket gör att V27, som det nu står i Min Volvo, eller senast V28, som det styod från början, borde vara helt safe om det inte händer något under transporten.

Trevlig midsommar!

Edit: dock ingen uppdatering i Min Volvo än...
av Wibbe1974
Slängde iväg ett mail till supporten för "Min Volvo "och undrade varför bilen har varit i produktionssteg 1 i tolv dagar och om det blivit något fel. Fick ett "godag yxskaft" svar och vips så var det 280 bilar i kö innan min...
av Jojje62
Så går det :lol:

Min gick från: "Din bil är byggd och på väg att levereras från Torslanda" till "Status okänd"

Fick ett meddelande i Min Volvo att dom hade förbättrat tjänsten :o
Men får jag den v28 så är jag nöjd
av svedan
Robot skrev: Kolla på Driver support men jag har kört i Göteborgs trafik i 17 år så jag har inga problem med bilar i vinklarna, jag somnar inte när jag kör (adrenalin-vaken!) och jag ligger inte bakom någon bil länge... 8)
.
Du, Driver support är nog bästa paketet! Bilen kör ju själv (förutom ratten) i köer och på landsväg. Nytt för mig men tusan vad jag använder det nu! Så bara att pricka för.... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av spaceuser
"Min Volvo", verkar inte funka korrekt, eller också kan de inte bestämma sig :???:
För tre veckor sedan så var bilen på väg att leveras från Gent som övre bilden anger nedan. Idag så är den tillbaka i "under produktion i Gent" igen men fortfarande så ska den leveras om en vecka, men till vem, mig eller leverantören, kan man ju undra.
xc60v28_3.png
xc60v28_3.png (76.28 KiB) Visad 247 gånger
xc60v27_1.png
xc60v27_1.png (28.1 KiB) Visad 4583 gånger
Uppdaterat:
Fick idag (23/6) veta följande:
Leveransveckan i MinVolvo är för övrigt leverans till kund som beräknas enligt regeln (beräknad ankomst till ÅF + 2 veckor). De 2 veckorna har åf för att hinna utföra leveransservice, montering av tillbehör och inregistrering hos transportstyrelsen
Senast redigerad av 2 spaceuser, redigerad totalt 0 gång.
av Jens040
spaceuser skrev:"Min Volvo", verkar inte funka korrekt, eller också kan de inte bestämma sig :???:
För tre veckor sedan så var bilen på väg att leveras från Gent som övre bilden anger nedan. Idag så är den tillbaka i "under produktion i Gent" igen men fortfarande så ska den leveras om en vecka, men till vem, mig eller leverantören, kan man ju undra.
xc60v28_3.png
xc60v27_1.png
Exakt samma för mig idag. Känns mer eller mindre meningslöst att följa Min Volvo när det uppenbarligen inte funkar som det ska.
av ef98dpa
Jens040 skrev:
spaceuser skrev:"Min Volvo", verkar inte funka korrekt, eller också kan de inte bestämma sig :???:
xc60v28_3.png
xc60v27_1.png
Exakt samma för mig idag. Känns mer eller mindre meningslöst att följa Min Volvo när det uppenbarligen inte funkar som det ska.
Samma här. Enligt åf i torsdags så skulle den ställas på bil idag...
av Wibbe1974
Jaha, nu vill visst inte "Min Volvo" inte vara med alls längre... :shock:

Är det någon annan som får sin leveransstatus visad?
Bilagor
Screenshot_2015-06-24.jpg
Screenshot_2015-06-24.jpg (31.17 KiB) Visad 4188 gånger
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 203
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]