Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cellen85
Då ett antal polare har lyckats fylla sina dieslar med bensin är jag själv lite nojjig nu när vi har införskaffat diesel i familjen. Har alltid haft bensinare innan och skulle jag skicka sambon att tanka bilen vet jag inte om hon skulle komma ihåg att ta diesel istället för bensin. Så såg att det fanns ett skydd som heter SoloDiesel SD2. Kostar runt 500kr på diverse sidor (bland annat bilia).

Tänkte se om det är någon som har erfarenhet från användning av detta hjälpmedel?
http://webshop.bilia.se/tillbehor-1/sak ... diesel-sd2

Funkar det i så fall bra på V60 MY12? (fanns en tråd under V70 om detta, men blev inte klokare)
av Mccartney
När jag körde diesel så fick inte min sambo tanka bilen just för att undvika fel bränsle i bilen:)

Bensinaren nu, får hon inte heller tanka för att hon glömmer att nollställa trippmätaren och färddatorn:)
Användarvisningsbild
av rikrd
Tack för tipset, ett sådant är beställt! Har i alla år haft bensinare, men har precis köpt vår första Dieselbil, så en feltankning en stressad dag skulle absolut kunna hända. :)
av Cellen85
rikrd skrev:Tack för tipset, ett sådant är beställt! Har i alla år haft bensinare, men har precis köpt vår första Dieselbil, så en feltankning en stressad dag skulle absolut kunna hända. :)
300 är inget mot vad det kostar att fixa skiten om man tankar fel, så slog till jag med ;)
Användarvisningsbild
av rikrd
Cellen85 skrev: 300 är inget mot vad det kostar att fixa skiten om man tankar fel, så slog till jag med ;)
Precis, känns som en bra investering. :)
av ridax
Jag köpte Fuel Angel http://www.stoppafeltankning.se/volvo-v60-2010-/234-0 . Tyckte det verkade lite mer gediget än Solo Diesel (metall istället för plast tänkte jag). Fungerar bra för det mesta (har bara använt det i UK och här har jag stött på pumpar där diametern på dieselmunstycket har avvikit något).

Jag tror jag har en över i annons-forumet om jag inte mins fel.
av Cellen85
Fick nyss sms om att min SoloDiesel ligger och väntar på uthämtning. Så blir till att hämta ut den efter jobbet. Får vi se om den funkar fint eller om det bara är irriterande när man ska tanka :lol: Återkopplar när jag har tankat nästa gang. (Då bilen drar så lite bränsle och jag tankade igår så tar det väl några dagar innan den är fullt testad iaf :P )
av ridax
Cellen85 skrev:Återkopplar när jag har tankat nästa gang. (Då bilen drar så lite bränsle och jag tankade igår så tar det väl några dagar innan den är fullt testad iaf :P )
Din bil är ganska bränslesnål va? Hur länge har du kört på den där tanken? :P
av Cellen85
ridax skrev:
Cellen85 skrev:Återkopplar när jag har tankat nästa gang. (Då bilen drar så lite bränsle och jag tankade igår så tar det väl några dagar innan den är fullt testad iaf :P )
Din bil är ganska bränslesnål va? Hur länge har du kört på den där tanken? :P
Haha aa :wink:
Har tankat ett antal gånger nu och skyddet fungerar bra. Bara stoppa i röret och fylla på med diesel. Testade att stoppa i munstycket för bensin och mycket riktigt, skyddet stoppade munstycket så att det inte gick att få in den.

Så överlag är jag jäkligt nöjd med skyddet och tycker personligen att det är värt pengarna. Att man dessutom slipper hålla på med tanklocket vid varje tankning är ett stort plus. (Inget som hänger och slänger från tankluckan).

Så kör på, beställ ett tankskydd :)

Minns jag inte fel så matar den givaren en[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]