Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ghorille
Jag har en Volvo V70-05,och har slarvat bort bilnyckeln!Nu har jag bara en kvar,skulle jag tappa den så står jag där som en jä.... idiot.
Om jag gör en kopia,är man tvungen att installera nån j... transponder då?För att få den att starta?Jag hörde av en polare att en ny nyckel är svindyr.Finns det inget annat knep att kringgå transponder?Detta gör mej ganska irriterad.
av ThunderAce
transponder är den som skickar signal till bilen att det är rätt nyckel och bilen startar
utan den så står det bara i displayen typ "avbruten start försök igen" bilen kommer inte gå igång
det är som att stoppa i en nyckel från en annan bil, du kan prova om du har nån med liknande nyckel

jag har inte upptäck nått sätt att kringgå transpondern, den är gift med bilen och behövs

eftersom du har tappat den är det bara att åka till Volvo köpa ny nyckel och få den programmerad till bilen

tyvärr
Användarvisningsbild
av wissel
Ny nyckel inklusive allt går väl löst på ca 4000:-.
För dom pengarna skulle jag vända upp o ner på precis allt härhemma......:-)
Tror jag läst om någon som satte fast transpondern i närheten av låset för att kunna använda en rätt slipat nyckelämne,
men då har du problemet med att du inte har "larmaktivering" då du saknar även kretskortet som aktiverar larmet!
Men tror du kan köpa komplett nyckel inkl allt på Kinamarknaden o sedan åka till volvo åf för inprogrammering. Du måste då ha fått med en Pinkod för transpondern förstås. Lite billigare blir det iaf.
Användarvisningsbild
av Diplomaten
Jag betalade 2 500:- här på Volvo i Torslanda.

Då programmerar dom en helt ny nyckel som först slipas och på med nytt skal.

Givetvis programmeras din gamla också så båda synkar likadant.

Har en fd testbil från Volvo Cars som bara hade en nyckel med..kan säga att det var värt pengarna ist för att behöva knyta fast nyckelknippan i öglan på Jeansen varje gång man skulle promenera..

Beställ ett eget batteri och byt. https://w[…]

Det borde vara detalj nr: 3 på bilden. D&ari[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Gå in på Google play butik och sö[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]