Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndersBaltsjo
Hej
Nån som kan hjälpa mig min taklucka går inte igen och Volvo har inga tider så de kan inte heller hjälpa mig skall på semester så jag vill ha svar snabbt. Min taklucka har stannat och nu kan jag inte stänga den. Den är i läget när den skall åka in under taket så rutan är nerfälld jag kommet ingen vart har servicemanual men hittat bata kalibrering men det går inte när takluckan är stendöd. Hur kan jag skruva igen den manuellt är det någong dom vet om det går eller vad felet är. Den funkar ibland men hat inte funkat på 3 dar just nu.
av ThunderAce
På andra bilar har det visat sig, bla. på XC90 att taklucka sluta funka när larmsirenen har blivit kass.
Funkar ditt larm som det ska?

Larmet samt takluckan går via UEM den övre modulen som egentligen är innerbackspegeln, har läst en del om
att switchen kan fela också så det gäller att mäta den, skulle prova plocka bort strömbrytaren och koppla
motorn direkt till batteriet för att se att den rör sig, på så sätt kan du stänga och felsöka vidare sen så kan
du komma iväg på resa
av AndersBaltsjo
Det var det som var felet, förra ägaren hade tagit bort säkringen till larmsirenen upptäckte det av en slump då jag bara mätt sista säkringen. Såg inte att det var en tomplats under konstigt bara att den funkat ibland
av ThunderAce
om han plockade ut säkringen för att larmet strula är det bara av en anledning, när batteriet i larmsirenen
börjar ta slut så tjuter bilen då och då i förebyggande syfte och talar om att nåt är fel på larmet

kan hända att det var det den gjorde och han plockade bort säkringen, frågan är nu när du sätter tillbaka den
kommer bilen tjuta, det visar sig

om så plocka bort säkringen när du har stängt tackluckan och byt siren vid nån tillfälle och sätt tillbaka säkringen
då får du en fungerande larm också
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]

Fönsterhiss

Hej, jag fick precis samma problem på b&arin[…]