Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

börne skrev:
Micce1980 skrev:Har den med, den är snygg och bra på allt förutom att den kräver en att använda två händer för att sätta i/lossa luren
Fungerar med en hand också, sätter i höger kanten först sedan bara trycka utåt sen in med vänsterkanten, tvärtom för att lossa.
Ah, inte på min V50 -06 iaf. Försöker jag sätta i luren med en hand där sätter sig hållaren på snedden och måste föras tillbaka till sitt läge igen med mobilen i hållaren. Kan ju vara tunnare flänsar i gallret kanske som ställer till det...?...
Spoiler »
Jag tycker telefonen sitter lite "vobbligt" när den sitter så högt upp! Men min hållare sitter i mitten av gallret, din verkar sitta i överdelen där det är tajtare.
En lightningsladd med vinkelkontakt hade varit nice...
[gnällgubbe mode]
Kul att ni är nöjda... :roll:
Då jag bytt telefon från Samsung till iPhone och behövde ha en hållare till nya bilen tänkte jag att jag skulle köra lite low-key och skaffade en så'n här Kenu Airframe.
Kan konstatera att om man är van vid modellanpassade Brodithållare på Broditfäste så står man ut med denna i max 5 minuter. För vinglig och fipplig, kräver två händer. Blir knasig vinkel på telefonen åsså går det knappt att få till det med laddkabeln ipluggad på nå't bra sätt. Skymmer bilens display eller är ivägen för krafset som hänger på "startnyckel"-knippan.
Den diskvalificerades omgående och hamnade i kanske-bra-å-ha-grejer-lådan i garaget. Får se om den kommer till användning i nå'n av våra andra bilar...
[/gnällgubbe mode]
:wink:
börne skrev:
Jahaja skrev:Jag har också en kenu, nackdelen är att man inte får in usb-sladden om man har telefonen i stående läge och ladduttaget är i underkanten t.ex. som på iphone. Det gäller när man har hållaren i något av de två gallren i mitten. Åtminstone på -10, gallren är väl annorlunda utformade på -12-> pga sensus?

Har man den i liggande läge när man kör t.ex. Waze så är det ju inga problem men vill man DJ:a lite i Spotify blir det värre eftersom Spotify inte körs i liggande (på iphone 5 iaf).
Jag får in min kontakt utan bekymmer, även laddkabeln ??:-/

Bild

hur har du dragit ljudsladden?
Den ligger bara i skåran som är ovanpå panelen, sedan ner bakom panelen där jag tejpat fast den, sedan längs sidan ner i facket mellan stolarna. Drog ett rött streck då den inte syns där då den är tejpad med svart gaffatejp, klippte smala remsor & tejpade fast den så den inte hängde ner, det lilla den syns kan man ju leva med.

Bild

Det var just att dom höjt bensindrivna bilar[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]