...

Moderator: Moderatorer

jwiss skrev:
Lastbilen skrev:
jwiss skrev:Jag förstår inte vad man tror sig vinna på att stå o tjafsa, "Jag ringer polisen nu!" och "Jag har det på film".
Ring polisen och lämna över (kopia på) filmen bara!
Det verkar ju som han gjorde det?

Hade själv varit väldigt nyfiken på vad människan hade att säga...speciellt med en kamera som rulla och fånga allt.
Jag har svårt att tänka mig att man skulle få höra något vettigt vid en konfrontation, snarare kanske man får vara glad om man slipper bli knivad eller nåt...
Omöjligt att inte höra nåt, polisen lär ju ta ett tag innan de kommer.

Känner man sig rädd får man väl låsa in sig i bilen.
joel80 skrev:Hur i helvete är man funtad när man kör så här på trafikerade vägar?
Jävla stolle och dessutom duktigt kass på att köra...
Man hoppas att en sådda får möta "rätt" polis en dag och får sig en sån jäkla utskällning och handbojas får åka på mage till stationen...
Fast det är ju kränkande, eller? :evil:
sthlm skrev:
joel80 skrev:Hur i helvete är man funtad när man kör så här på trafikerade vägar?

[youtube]k4Ga0YrkJ1M[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=k4Ga0YrkJ1M
Ta ifrån ungen körkortet.. killen borde inte ens få köra spark.

Hittade filmen för killen som la upp det var spydig när han kommenterade en video jag lagt upp. Vi verkar ha lite olika uppfattning om vad som är lämpligt i trafiken.
Han föreslår att jag hittar ett fritidsintresse.. haha.. Han och hans moppe-kompisar borde kanske fundera lite över valet av fritidsintresse.. jag gissar att jag har mindre risk att dö när jag redigerar ihop en liten filmsnutt i alla fall.
Mycket bakhjulsåkande och fulkörande med "moppar" också:
Dom där känner jag inte igen men det finns några ungar runt 15år som lite då och då la upp liknande videos på nylånade RS4, M3 och andra roliga bilar när dom buskörde och dumpade.
Polisen kände till det men kunde inte göra något vilket jag tolkade som dom gör vad dom kan och försöker men inte får.
Inte svårt att sno en prestandabil idag och polisen ligger tyvärr alltid steget efter.
Det är därför jag blev så j***a glad att dom tagit detta i bruk https://www.aftonbladet.se/bil/article20956140.ab
Men vi får väl se om det inte blir så att det är kränkande så att det måste tas bort :(
Småungar, tyvärr...va ska man säga.

Sen att de lägger ut filmen så, man kan ju se ansikte och allt. Väldigt märkligt....inte överdrivet många hjärnceller hos den grabben.
Ny video från mig uppe:
[youtube]LubBVds8cy8[/youtube]

:)

http://www.youtube.com/watch?v=LubBVds8cy8

Det var väääldigt nära att jag fick en ny framskärm på försäkringen senaste veckan! Bil i vänsterkörfält på väg in i rondell som hade noll koll på andra filen och sneddade över högerkörfältet där jag låg. Suck..

Ett par taxiförare med ovett också.. och en och annan Audi/BMW. ;)
Killarna i audin lever inte så länge till, hoppas isf på en singelolycka.

Tack för nytt klipp joel80, filmtajm på midsommardagen :wink:

Edit: Klippte med härom dagen, insåg att det kanske är dags att lära sig ett bättre redigeringsprogram :)

[youtube]5pfe9TC8WoY[/youtube]
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
sthlm skrev:Kände ett extremt obehag i kroppen då jag kom till 6:20 då jag lyckats med ungefär samma sak för att jag var ouppmärksam.
Lite glesare och rörigare än på filmen men ändå en pinsam händelse som sitter i minnet.
Jag blev minst sagt lite skrämd där.. och förstod inte heller riktigt varför den andra föraren gjorde sådär.. Rondellen där är inte så "smal" och den där föraren skulle rakt fram. Genade rätt mycket i onödan kan jag tycka...
Händer det nått i dom situationerna så är det i alla fall inte i hög hastighet så risken för personskador är rätt små. Blir mer irriterad på folk som tar onödiga risker i hög hastighet än de som gör sånna där misstag, men det var betydligt närmre en liten krock än vad jag varit på länge... så lite skärrad blev jag allt. :)
  • 1
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 248
  • 356
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?