Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Hej,
En fundering/fråga angående optionen Tonade Rutor som man kan göra i samband med fabriksbeställningen. Innebär den att man faktiskt monterar en annan typ av ruta i fabriken eller att Volvo-handlaren monterar en solfilm innan leverans till kund? Jag leker med tanken att välja till detta till min bil som skall lämna fabriken v28, vilket borde vara möjligt om det är fråga om solfilm. Kan naturligtvis fråga säljaren, men det finns säkert någon här som har koll på detta.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Glaset är tonat men kan inte väljas tillsammans med laminerad ruta.
av Daniel73
ulf_gbg skrev:Hej,
En fundering/fråga angående optionen Tonade Rutor som man kan göra i samband med fabriksbeställningen. Innebär den att man faktiskt monterar en annan typ av ruta i fabriken eller att Volvo-handlaren monterar en solfilm innan leverans till kund? Jag leker med tanken att välja till detta till min bil som skall lämna fabriken v28, vilket borde vara möjligt om det är fråga om solfilm. Kan naturligtvis fråga säljaren, men det finns säkert någon här som har koll på detta.
Det är en annan ruta, väldigt ljus toning.

Rekommenderar valesco i lilla edet som monterar solfilm för 3500kr
av Jojje62
Magnus-B skrev:Glaset är tonat men kan inte väljas tillsammans med laminerad ruta.
Det hoppas jag för det har jag valt till min nya leverans v28.
Användarvisningsbild
av TommyP86
På v70 kan/kunde man välja mellan härdat
Härdat+toning
Laminerat
Laminerat+toning

På s60/v60 går det inte kombinera toning med laminerat
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Tack för snabba svar (som vanligt)! :)
Då är det solfilm det alternativ som skulle kunna vara aktuellt i vårt fall. Vi får ta ställning till behovet när bilen har levererats.

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]