Psyko skrev:Volvia må vara dyrast men dom är bäst när det gäller. Har stor erfarenhet av olika skador och hur dom hanteras av dom olika bolagen och där sticker Volvia ut som den nästa för kunden. Väldigt sällan dom kräver begagnade delar tex handläggningstiden är klart lägst hos Volvia.
Vill hålla med föregående talare. Det är inte bara försäkringsvillkoren man skall titta på när man jämför försäkringar utan även hur ärenden hanteras. I slutänden tror jag att det är som precis som med allt annat oavsett finstilta försäkringsvillkor. Man får vad man betalar för.
Jag hade tidigare en äldre Volvo som drunknade i ett stort garage i Malmö förra året under ett kraftigt regn (totalt var det ca 500 bilar som blev förstörda i det garaget).
Ringde Volvia som svarade efter två signaler. De hänvisade till Volvo assistans och jag och efterfrågade numret på SMS. En minut senare hade jag det i telefonen. Ringde till Volvo assistans som svarade direkt och gav instruktioner vad jag skulle göra, samt att bilen skulle hämtas snarast och tas till Bilia Värnhem.
Min faster har sin bil i samma garage, en 2 år gammal Nissan Micra som gått mindre än 1000 mil.
Hon hade väldigt svårt att få tag i sitt försäkringsbolag och efter många om och men hade de beslutat att bilen skulle fraktas iväg till någon firma i norra Skåne för utvärdering, och att de sannolikt skulle inlösa bilen. Även efter protest vidhöll de att bilen skulle transporteras långt iväg. Det var inte förrän efter samtal med hennes tekniker på Nissan, Malmö, som han lyckades övertyga försäkringsbolaget att bilen skulle dit där med en gång. Idag rullar bilen på fint.
En granne till mig fick rekommendationen av sitt försäkringsbolag att försöka starta bilen och många andra hade stora problem att få kontakt med sina bolag.
När jag hade inbrott i bilen fick jag en tid på Bilia dagen efter för reparation, och nyligen hade en kompis inbrott i sin bil och det var inte alls så lätt för honom att få skadan fixad snabbt och smidigt med sitt bolag.