Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo i norr
Äntligen kommer sommaren och värmen men också varma bilar som stått i solen.
Prövade idag, när det är soligt och varmt ute, att låsa upp bilen (XC70 -14) med fjärrkontrollen och låta fläkten vädra ut lite av värmen i kupen. Den gick inte igång???
Förra bilen, V70 -10, fungerade detta alltid på när kupen var varm.
Gick in i menyn under "my car" och "klimatinställning" men hittade inget som gör att jag kan aktivera denna tjänst.
Någon som vet hur man gör? Antar ju att jag har denna funktion...
av Tommbla
Jag tror inte det är något man kan aktivera. Det finns på min 09:a, men jag tycker det är betydligt bättre att låta rutorna gå ner för att få ur värmen.
av DaBlo
volvo i norr skrev:Äntligen kommer sommaren och värmen men också varma bilar som stått i solen.
Prövade idag, när det är soligt och varmt ute, att låsa upp bilen (XC70 -14) med fjärrkontrollen och låta fläkten vädra ut lite av värmen i kupen. Den gick inte igång???
Förra bilen, V70 -10, fungerade detta alltid på när kupen var varm.
Gick in i menyn under "my car" och "klimatinställning" men hittade inget som gör att jag kan aktivera denna tjänst.
Någon som vet hur man gör? Antar ju att jag har denna funktion...
I din instruktionsbok beskrivs just den funktionen du skriver om, den har inget med värmen att göra utan luftkvaliteten. Kolla i boken så ser du mer.
av volvo i norr
Jag har läst i boken, suttit i bilen, men vet faktiskt inte varför funktionen uteblir. Att köra ner rutorna känner jag till men är ju inte det jag efterfrågar
av volvo i norr
Har nog ingen CZIP funktion i min bil... märkligt
Finns ej ngn rad "Luftkvalitetssystem" i menyn under Klimatinställningar, som beskrivs i boken.

Telefoner, om du tar topp och mellanmodellerna nu […]

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏