Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mats76
Jag har BSR chip i min V70 D4 AWD Aut 245hk istället för 163hk gör stooor skillnad 8) Bilen känns bra mycket piggare och har ett jämnt fint register. Är grymt nöjd. Fördelen med BSR är att det är billigare (särskilt när dom har kampanj) och om man väljer PPC återställa till orginal om man känner för det. Ska tydligen gå att använda till att läsa ut felkoder också.
av Leafs
PatrikPiteå skrev:Polestar tar 9200:- för deras optimering kan man verkligen motivera dubbla kostnaden för detta :?:
Polestar är Volvos partner och är ensamma om att leverera trim som går att reg.besikta och som behåller bilens garantier. De ser i sann marknadsekonomisk anda till att ta betalt därefter eftersom de i princip helt saknar konkurrens. (Om garantier och laglighet är relevant för kunden)
av jpennerb
Nu kör jag inte med BSR utan med Autotech istället och dessa kör det "bästa" bland trimmen med riktig programvara. Alltså inte några fultrim likt KCR och trimboxar som i stort sett bara ställer på bränsletrycket.

Att ha prisskillnad med som ett argument tycker jag bara är löjligt. Några tusenlappars skillnad mellan BSR och Polestar på en bil värd mellan 200-300 tusen?! ungefär värdeminskning under en månad.

Att bilen skulle braka sönder pga trimmet känns väldigt långt bort om man utnyttjar effekten med lite tanke bakom. Jag använder sällan den högre effekten till max. Istället finns den där lilla extra kraften hela tiden under normal körning vilket gör körandet mer lungn och harmoniskt där även lådan gör ett bättre jobb med mer effekt till hands.

Även jag kör men en motorvariant som också är strypt som orginal om man jämför med en 2.5FT MY10-11.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Leafs skrev:Polestar är Volvos partner och är ensamma om att leverera trim som går att reg.besikta och som behåller bilens garantier.
Polestar är bara en målvakt och en fasad.....

Volvo utvecklar själv mjukvaran,
Volvo bestämmer själva vilken effekt som ska säljas till viken modell
Volvo bestämmer när i tiden den ska släppas
Volvo har serven där mjukvaran laddas ned ifrån
Volvo sätter upp prismodellen
Volvo testar mjukvaran själv
Volvo certifierar mjukvaran
Volvo levererar intyget
Volvo står för garantierna
Volvo integrerar mjukvaran i sin bilkonfigurator så den följer med vid uppgradering vid service.
Volvos återföräljare/verkstadspartners installerar mjukvaran

Polestar trycker upp en blå klisterlapp....
av Leafs
VolvoB20 skrev:
Leafs skrev:Polestar är Volvos partner och är ensamma om att leverera trim som går att reg.besikta och som behåller bilens garantier.
Polestar är bara en målvakt och en fasad.....

Volvo utvecklar själv mjukvaran,
Volvo bestämmer själva vilken effekt som ska säljas till viken modell
Volvo bestämmer när i tiden den ska släppas
Volvo har serven där mjukvaran laddas ned ifrån
Volvo sätter upp prismodellen
Volvo testar mjukvaran själv
Volvo certifierar mjukvaran
Volvo levererar intyget
Volvo står för garantierna
Volvo integrerar mjukvaran i sin bilkonfigurator så den följer med vid uppgradering vid service.
Volvos återföräljare/verkstadspartners installerar mjukvaran

Polestar trycker upp en blå klisterlapp....
Precis. (Dock ett fristående företag) Men det är just ovanstående som gör att Polestar (eller om man väljer att kalla dem Volvo) kan ta ut dubbla priset jämfört med Autotech, BSR eller andra.
Användarvisningsbild
av apersson850
Polestar/Volvo garanterar ju dessutom att den certifierade utsläppsnivån förblir densamma, vilket innebär att du inte drabbas av skattehöjningar eller andra avgifter, som skulle kunna uppstå om man går mycket längre med effekthöjningen.
Användarvisningsbild
av Derank
du drabbas inte av några skattehöjningar för att du väljer BSR el annat, var har du fått det ifrån. Polestar är inget unikt,volvo kunde lika gärna ha sammarbetat med vilken trimfirma som helat och certifierat deras mjukvaror ochså, Polestar skulle jag personligen aldrig lägga en ettöring på, bortkastade pengar.
Användarvisningsbild
av snepo
Mats76 skrev: tor 18 jun 2015, 19:46 Jag har BSR chip i min V70 D4 AWD Aut 245hk istället för 163hk gör stooor skillnad 8) Bilen känns bra mycket piggare och har ett jämnt fint register. Är grymt nöjd. Fördelen med BSR är att det är billigare (särskilt när dom har kampanj) och om man väljer PPC återställa till orginal om man känner för det. Ska tydligen gå att använda till att läsa ut felkoder också.
Ja det går att läsa ut felkoder. Hade i min S80 2,4D. Från 175hk till 220hk.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]